Projektdetaljer
Beskrivelse
Forskning viser, at hvis man arbejder tværsprogligt i undervisningen, så lærer man hurtigere og mere effektivt nye sprog. Det er baggrunden for det nye udviklingsprojekt, der vil implementere den viden i undervisningen på læreruddannelsen på Professionshøjskolen Absalon.
Projektets overordnede formål er at omsætte og udbrede forskningsbaseret viden om tværsproglig didaktik gennem et landsdækkende udviklingsarbejede i tæt samarbejde mellem professionshøjskoler, grundskoler og Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet (SDU).
Professionshøjskolen Absalon er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
Projektets overordnede formål er at omsætte og udbrede forskningsbaseret viden om tværsproglig didaktik gennem et landsdækkende udviklingsarbejede i tæt samarbejde mellem professionshøjskoler, grundskoler og Center for Grundskoleforskning på Syddansk Universitet (SDU).
Professionshøjskolen Absalon er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen Absalon
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Syddansk Universitet (leder)
- Aarhus Universitet
- VIA University College
- Professionshøjskolen UCN
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- tværsproglighed
- flersproglighed
- læreruddannelse
- fremmedsprogsdidaktik
- didaktik
- udviklingsarbejde
- formidling
- praksissamarbejde
- innovation