Projektdetaljer
Beskrivelse
Forskning viser, at hvis man arbejder tværsprogligt i undervisningen, så lærer man hurtigere og mere effektivt nye sprog. Det er baggrunden for det nye udviklingsprojekt, der vil implementere den viden i undervisningen på læreruddannelsen på UCL.
UCL er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
UCL er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
Emneord
- sprog
Presse/medier
-
PRM / Sprogundervisning på læreruddannelsen får et løft
Pettersson, M. P.
02/02/21
4 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Lærerstuderende skal hjælpe med at udbrede flersprogsdidaktikken i folkeskolen
Pettersson, M. P.
02/02/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Sprogundervisningen på læreruddannelsen skal have et løft
Pettersson, M. P.
02/02/21
1 element af Mediedækning
Presse/medie