Tværsproglighed i læreruddannelsen

  • Kjærbæk, Laila (Projektleder)
  • Pettersson, Maria Pia (CoPI)
  • Daugaard, Line Møller (Projektdeltager)
  • Andersen, Line Krogager (Projektdeltager)
  • Busch, Sofia Esmann (Projektdeltager)
  • Klimaszyk, Petra (Projektdeltager)
  • Löbl, Stephanie Kim (Projektdeltager)
  • Jacobsen, Susanne Karen (Projektdeltager)
  • Petersen, Gitte Hjarnø (Projektdeltager)
  • Schmidt-Sivertsen, Merete (Projektdeltager)
  • Bruntt, Karen Lassen (Projektdeltager)
  • Jensen, Nina Hauge (Projektdeltager)
  • Fischer-Rasmussen, Anne-Marie (Projektdeltager)
  • Christensen, Bodil (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Forskning viser, at hvis man arbejder tværsprogligt i undervisningen, så lærer man hurtigere og mere effektivt nye sprog. Det er baggrunden for det nye udviklingsprojekt, der vil implementere den viden i undervisningen på læreruddannelsen på UCL.

UCL er i et samarbejde med landets andre fem professionshøjskoler og Center for Grundskoleforskning på SDU i gang med at få den nye generation af lærere til at bringe de tværsproglige metoder ud til landets skoler. Det vil gøre sprogundervisningen bedre og mere effektiv, når eleverne går i dybden med sprogene og deres sammenhæng.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/2130/06/22

Emneord

  • sprog