Typogame

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Design og udvikling af et undervisningsmiddel der har fokus på at styrke den studerendes evne til at vælge og begrunde typografivalg ift. kommunikationsstrategi, målgruppe, logoforsprog og produkttype.
    Læringsmidlet er udviklet i samarbejde med studerende på Edbskolen i Vejle som et forsøg på at beskrive en typografis kvaliteter multidimensionel ved hjælp af crowdscourcing i en spillekontekst.
    Slutresultatet blev et dialog/dilemmaspil, der spilles i grupper med et sæt visuelle kort. Spillet formår på ca. 2 timer at højne den studerendes opmærksomhed på typografiens rolle i en give kommunikationsstrategi væsentlig.
    Spillet har været i brug siden 2010 og evalueres meget positivt af de studerende.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato10/09/1010/09/11

    Emneord

    • undersøgelsesmetodik
    • spil
    • design