Projektdetaljer
Beskrivelse
Deltagere: Gabriele Wolf, Læreruddannelsen i Århus ([email protected]) Karen Wobeser, Læreuddannelsen i Skive/Silkeborg/Nr. Nissum ([email protected])
Formål:
At fremme det faglige fællesskab omkring linjefaget tysk i VIA-UC og udbygge egne faglige kompetencer for dermed at udvikle og kvalificere fagområdet for linjefaget. En sådan udvikling og kvalificering er vigtig og nødvendig, eftersom tyskundervisningen på 4 læreruddannelsessteder i VIA-UC varetages af kun to undervisere.
Mål og indhold:
Igennem arbejdet med klasserumsobservationer at kvalificere anvendelse af empiri fra praksisfeltet og dermed fremme udvikling og udnyttelse af folkeskolens tyskundervisning som læringsrum
• i den daglige linjefagsundervisning
• i praktikvejledningen
• i bachelorvejledningen
Perspektiver: At optimere anvendelse af empiri for dermed at motivere den studerende til innovativ og kreativ tænkning og handling, der kan udvikle undervisningen i folkeskolen.
Formål:
At fremme det faglige fællesskab omkring linjefaget tysk i VIA-UC og udbygge egne faglige kompetencer for dermed at udvikle og kvalificere fagområdet for linjefaget. En sådan udvikling og kvalificering er vigtig og nødvendig, eftersom tyskundervisningen på 4 læreruddannelsessteder i VIA-UC varetages af kun to undervisere.
Mål og indhold:
Igennem arbejdet med klasserumsobservationer at kvalificere anvendelse af empiri fra praksisfeltet og dermed fremme udvikling og udnyttelse af folkeskolens tyskundervisning som læringsrum
• i den daglige linjefagsundervisning
• i praktikvejledningen
• i bachelorvejledningen
Perspektiver: At optimere anvendelse af empiri for dermed at motivere den studerende til innovativ og kreativ tænkning og handling, der kan udvikle undervisningen i folkeskolen.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/10 → 01/10/11 |
Samarbejdspartnere
- VIA (leder)
- VIA University College (Projektpartner)
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- tysk
- linjefag
- faglige fællesskaber
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.