Uddannelsessammenhæng i Klinik-Teori

  • Bukhave, Elise Bromann (Projektleder)
  • Lehn Christiansen, Sine (Projektleder)
  • Nielsen, Cathrine Sand (Projektdeltager)
  • Højbjerg, Karin (Projektdeltager)
  • Søholm, Camilla (Projektdeltager)
  • Kristensen, Susanne Annikki (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet er et sektorprojekt, hvor Absalon er lead. Det udføres i samarbejde med Roskilde Universitet.
Projektet undersøger på hvilke måder og i hvilket omfang praktikdelen af de sundhedsfaglige professionsbachelor-uddannelser løfter den buket af opgaver, som er blevet dem stillet med revisionen i 2016, samt hvordan der lokalt arbejdes med at skabe sammenhæng mellem klinisk og teoretisk uddannelse. De overordnede forskningsspørgsmål, som projektet vil besvare er:
Hvilke nye tiltag og veletablerede praksisformer i klinisk uddannelse (praktik) er med til at skabe: a) bedre sammenhæng i patientforløb, b) øget tværprofessionelt samarbejde, c) øget tværsektorielt samarbejde, og d) mere borger/patientinddragelse?
Kan der identificeres barrierer i den eksisterende kliniske uddannelsespraksis (praktik), der vanskeliggør (udfordrer) arbejdet med de studerendes udvikling af kompetencer ift. a) bedre sammenhæng i patientforløb, b) øget tværprofessionelt samarbejde, c) øget tværsektorielt samarbejde, og d) mere borger/patientinddragelse?
Hvilke tiltag fremmer de studerendes oplevelse af sammenhæng mellem kliniske og teoretiske uddannelseselementer?


AkronymUDSiKT
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/02/2031/07/23

Samarbejdspartnere

  • Roskilde Universitet (Projektpartner) (leder)
  • Københavns Professionshøjskole (Projektpartner)
  • VIA University College (Projektpartner)
  • Professionshøjskolen UCN (Projektpartner)
  • UC SYD (Projektpartner)
  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (Projektpartner)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Sundhedsuddannelser

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.