Udenlandske erfaringer med e-læring og blended learning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Der er tale om et forsøgs- og udviklingsprojekt, der undersøger og systematiserer udenlandske erfaringer med e-læring og blended learning inden for to felter: i) Erhvervsuddannelser (Vocational Education and training), og ii) Læreruddannelser for erhvervsskolelærere (Vocational Teachers Education).

    Projektet vil blandt andet belyse følgende spørgsmål:
    • Hvad forstår forskellige relevante institutioner ved begrebet e-læring og blended learning?
    • Hvorfor udbydes e-læring og blended learning – dvs. hvilken uddannelsesudfordring er e-læring og blended learning svar på?
    • Hvordan er e-læring og blended learning typisk organiseret – og ud fra hvilke rationaler?
    • Hvilken virkning har brugen af e-læring og blended learning for forskellige uddannelsesinstitutioner?

    Projektet har til formål at udvikle koncepter og modeller for e-læring og blended learning, der kan styrke erhvervsskolernes og professionshøjskolernes viden om og muligheder for at udvikle undervisning med disse tilrettelæggelsesformer.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/01/1430/09/14

    Emneord

    • e-læring
    • blended learning