Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektets hensigt er, at skolerne arbejder systematisk og målorienteret med elevernes læring i praksis med særligt fokus på elevernes faglige progression. Formålet er, at eleverne realiserer deres potentialer, og bliver så dygtige som de kan. Projektet har derfor fire overordnede mål:
• At sikre og udvikle høj faglig kvalitet i undervisningen.
• At opstille klare og tydelige mål for undervisning med udgangspunkt i elevernes kognitive niveau og læringsforudsætninger.
• At udvikle et dokumentationsredskab til evaluering af elevernes faglige progression.
• At udvikle et fælles bevis, som skolerne kan give til eleverne, når de afslutter deres skolegang i folkeskolen.
• At sikre og udvikle høj faglig kvalitet i undervisningen.
• At opstille klare og tydelige mål for undervisning med udgangspunkt i elevernes kognitive niveau og læringsforudsætninger.
• At udvikle et dokumentationsredskab til evaluering af elevernes faglige progression.
• At udvikle et fælles bevis, som skolerne kan give til eleverne, når de afslutter deres skolegang i folkeskolen.
Kort titel | Udmøntning af Fælles mål for elever der er kognitivt udfordrede i dansk og matematik samt dokumentation af læring og læringsprogression for disse elever |
---|---|
Akronym | AIM |
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/08/16 → 01/01/19 |
Samarbejdspartnere
- BUF København (Projektpartner) (leder)
- Strandparkskolen. En specialskole
- Øresundsskolen, København
- Skolen i Ryparken, specialskole
- Fensmarkskolen