Udvikling af inspiration og pædagogiske indsatser til gavn for elever på 1.-4. klassetrin med tegn på talblindhed og elever i matematikvanskeligheder

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektets formål er at udvikle inspiration og pædagogi-ske indsatser til gavn for elever på 1.-4. klassetrin med (tegn på) talblindhed og elever i matematikvanskelighe-der.

Projektet er delprojekt i et større projekt i samarbejde med VIVE, hvor VIA står for at afprøve 3 – 5 lovende ind-satser i samarbejde med udvalgte skoler. Indsatserne udvælges på baggrund af VIVEs identificering af danske, såvel som internationale indsatser for elever med tal-blindhed og elever i matematikvanskeligheder.
Kort titelIndsatser for matematikvanskeligheder
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato24/11/2301/07/25

Samarbejdspartnere

  • VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd (Projektpartner) (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • matematikvanskeligheder
  • talblindhed
  • dyskalkuli
  • pædagogiske indsatser