Projektdetaljer
Beskrivelse
Udviklingen af erhvervsuddannelserne stiller en række nye krav til lærernes didaktiske og pædagogiske kompetencer i forhold til samspillet mellem skole og virksomhed på hovedforløbene. Kompetencemål som målkategorier for erhvervsuddannelserne, kravene om praksisnærhed på grundforløbet, praktikmålene på hovedforløbene, nye svendeprøver og muligheden for, at praktikeleverne arbejder projektorienteret i praktikperioderne ( fx snedker – og slagteruddannelsen) øger behovet for, at lærerne udvikler deres didaktiske og pædagogiske kompetencer.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/06/10 → 01/05/11 |
Samarbejdspartnere
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- EUC Nord (Projektpartner)
- Skive Tekniske Skole (Projektpartner)
- Faglige Udvalg for Murer, Maler, Snedker og El-fagene (Projektpartner)