Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Ideen til vores projekt udspringer af vores erfaringer med matematiklærere og lærerstuderendes traditionsbundne planlægningsovervejelser. Disse bærer ofte præg af fokus på klassiske aktiviteter, den didaktiske triade og opgaveparadigme, se fx Alrø, Winsløv, Scott, Skovsmose etc. Vi efterlyser at undervisningen i højere grad planlægges ud fra ønsker om at udvikle elevernes matematiske tankegang, - deres mathematical mindset.
Begrebet “mathematical mindset” stammer fra Jo Boalers syn på matematik og matematikundervisning, og indbefatter et syn på matematik som et åbent landskab med uudforskede mysterier som eleverne kan boltre sig i.
Begrebet “mathematical mindset” stammer fra Jo Boalers syn på matematik og matematikundervisning, og indbefatter et syn på matematik som et åbent landskab med uudforskede mysterier som eleverne kan boltre sig i.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/16 → 31/12/17 |
Aktiviteter
- 2 Foredrag eller oplæg
-
Bridging the gap between Theory og Practice
Jóelsdóttir, L. B. (Oplægsholder) & Jóelsdóttir, L. B. (Oplægsholder)
15 mar. 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Bridging a gap between theory and practice in mathematics teacher education.
Jóelsdóttir, L. B. (Oplægsholder) & Jóelsdóttir, L. B. (Oplægsholder)
31 maj 2017 → 2 jun. 2017Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg