Udvikling af mellemformer på Frederiksberg

  • Kloppenborg, Helle Merete (Projektleder)

Projektdetaljer

Beskrivelse

• Forvaltnings- og ledelsesspor med workshop for ledelser og forvaltning samt sparringssamtaler til skoleledelser og vejledere på skolerne
• Spor for skoler med mellemformer, Videnscenter, Pædagogiske Læringscentre og PPR, hvor der afholdes workshops og gives sparring.

Projektet er målrettet, at alle skoler på Frederiksberg skal indfri de syv børneløfter i 2030. Det betyder, at de enkelte skoler i samarbejde med Helle Kloppenborg udvælger indsatser under de enkelte børneløfter, som der arbejdes med igennem mikrohandlinger med fortløbende sparring. En af vejene til at indfri børneløfterne er igennem etablering af mellemformer, som der på lang sigt arbejdes med på alle skoler – og i opstartsfasen på tre skoler. Skolevæsenet får igennem workshops viden om- og inspiration til bæredygtig inklusion indenfor områderne:
• Børnesyn
• Organisering og rammer
• Teamkultur, teamstruktur og teamsamarbejde samt vejlederposition
• Elever og undervisning
• Forældreinvolvering /-samarbejde
• Ledelse
• PLC
Helt centralt i projektet er mikrohandlinger, hvor alle deltagere indkredser og afprøver indsatser i relation til børneløfterne.
Kort titelMellemformer
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/08/22 → …

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner