Udvikling af undervisningsforløb ved brug af Flipped Classroom på datamatiker/computer science uddannelsen

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet undersøger, om anvendelsen af Flipped Classroom kan forbedre udbyttet og motivere de studerende til arbejde videre på egen hånd med nye emner.
Baggrunden for udviklingsprojektet er, at der ved gentagne evalueringer af 1. semester især har været en del kritik af workshoppen GUI. I workshoppen introduceres nye programmeringsteknikker på kort tid, samtidig med der introduceres et nyt udviklingsmiljø. De studerende giver udtryk for frustration over, at de ikke når at få færdigheder nok til at kunne anvende teknikkerne og softwaren i praksis.
Tesen er at man ved brug af Flipped Classroom kan få de studerende til at forberede sig inden workshoppen. Under selve workshoppen bruges tiden til de studerendes konkrete problemstillinger og spørgsmål. Ved at de studerende deltager aktivt, opnår de større indsigt og færdigheder i problemområdet.
Som afslutning på projektet forventes, at der er udviklet en drejebog til undervisere ved it-området, der gerne vil benytte sig af Flipped Classroom i forbindelse med både workshops og den daglige undervisning.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato03/03/1430/04/15

Emneord

  • it
  • læringsstile
  • blended learning
  • undervisning
  • vejledning
  • virtuel læring
  • læreprocesser