Udvikling af viden om og kompetencer inden for matematisk opmærksomhed på uddannelsen og i praksis

Projektdetaljer

Beskrivelse

Aktionsforskningsprojektet knytter sig til valgmodulet Leg, bevægelse, natur, teknik og matematik og har bl.a. til formål at skabe viden om og udvikle kompetencer inden for matematisk opmærksomhed igennem samarbejde mellem praksis og uddannelse. Projektet har desuden til formål at konstituere matematisk opmærksomhed som et specifikt pædagogisk videns- og fagområde, der kan eksisterer uafhængigt af lærerfaglig ekspertise. Med henblik på at opbygge en specifik pædagogisk ekspertise inden for området planlægges en studietur til Norge, der har til formål at etablere et samarbejde mellem undervisere på pædagoguddannelsen og norske vidensinstitutioner, som er kendt for at være langt fremme på området.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato24/08/1531/07/17

Emneord

  • matematik
  • matematisk opmærsomhed
  • daginstitutioner
  • fritidsinstitutioner