Projektdetaljer
Beskrivelse
Deltagerne i efter- og videreuddannelse (EVU) er typisk voksne med arbejds- og familieliv, og som derfor ofte har et ønske om både geografisk
og tidsmæssig fleksibilitet i de uddannelsesforløb, de deltager i. I
Act2learn har vi derfor interesse i at udvikle didaktiske designs, der i væsentlig grad afspejler fleksible, personlige og praksisnære løsninger til
vores studerende.
Vi ønsker derfor at udvikle og afprøve et didaktisk planlægningsværktøj
(DIP) til diplomuddannelserne i Act2learn. Hensigten er at stille et didaktisk værktøj til rådighed for planlæggere af diplomuddannelserne, som
faciliterer en forholden sig til UCN’s didaktiske, organisatoriske og tidsmæssige rammer.
I udviklings- og afprøvningsprocesserne vil vi tage afsæt i to tidligere undersøgelser pågået i Act2learn (Olesen, 2020; Olesen & Jensen, 2022).
De to undersøgelser har samlet set givet os værdifuld indsigt i diplomstuderendes studiekompetencer, faglige forudsætninger, forventninger, individuelle og sociale læreprocesser m.v., når de deltager i diplomforløb
tilrettelagt mere eller mindre asynkront – og mere eller mindre digitalt understøttet.
Den didaktiske planlægningsmodel er tænkt som et didaktisk redskab til
underviserne på (i første omgang) diplomuddannelserne men også som
en oversigt over tids- og ressourceforbrug på studiet; herunder både synkrone og asynkrone aktiviteter, som de studerende kan orientere sig i og
planlægge efter, i god tid inden studiestart.
og tidsmæssig fleksibilitet i de uddannelsesforløb, de deltager i. I
Act2learn har vi derfor interesse i at udvikle didaktiske designs, der i væsentlig grad afspejler fleksible, personlige og praksisnære løsninger til
vores studerende.
Vi ønsker derfor at udvikle og afprøve et didaktisk planlægningsværktøj
(DIP) til diplomuddannelserne i Act2learn. Hensigten er at stille et didaktisk værktøj til rådighed for planlæggere af diplomuddannelserne, som
faciliterer en forholden sig til UCN’s didaktiske, organisatoriske og tidsmæssige rammer.
I udviklings- og afprøvningsprocesserne vil vi tage afsæt i to tidligere undersøgelser pågået i Act2learn (Olesen, 2020; Olesen & Jensen, 2022).
De to undersøgelser har samlet set givet os værdifuld indsigt i diplomstuderendes studiekompetencer, faglige forudsætninger, forventninger, individuelle og sociale læreprocesser m.v., når de deltager i diplomforløb
tilrettelagt mere eller mindre asynkront – og mere eller mindre digitalt understøttet.
Den didaktiske planlægningsmodel er tænkt som et didaktisk redskab til
underviserne på (i første omgang) diplomuddannelserne men også som
en oversigt over tids- og ressourceforbrug på studiet; herunder både synkrone og asynkrone aktiviteter, som de studerende kan orientere sig i og
planlægge efter, i god tid inden studiestart.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/23 → 31/07/24 |