Udvikling og afprøvning af kimcellemodeller relateret til grundskolens fysik/kemi undervisning i to forskellige emner (organisk kemi og udforskning af rummet)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    I Hedegaard, M. (1988): Skolebørns personlighedsudvikling – set gennem orienteringsfagene udvikles en psykologisk teori og kimcellemodeller for menneskets oprindelse, samfundenes historiske forandring, og arternes udvikling, som både teoretisk og empirisk byder sig til som en meget velunderbygget og interessant ramme for undervisning og læring i fagene.
    Jeg ønsker her at undersøge hvor vidt det forholder sig sådan, og er nysgerrig efter at vide om kimcellemodeller for andre fagområder kan hjælpe lærere/lærerstuderende med at formulere læringsmål på både kort og langt sigt.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/09/1401/07/16

    Emneord

    • læring
    • pædagogisk arbejde
    • folkeskolen
    • naturfag
    • faglighed
    • undervisning
    • naturvidenskabelige fag
    • professionsuddannelser
    • didaktik