Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet er både et udviklingsprojekt og et forskningsprojekt og omhandler udvikling af pædagogisk ledelse og udvikling af lærergrupper som professionelle læringsfællesskaber.
Projektet sigter på, at lederne på ungdomsuddannelserne udvikler deres pædagogiske ledelseskompetencer. Lederne skal have kompetencerne til at udvikle professionelle læringsfællesskaber, som er en forudsætning for, at der sker en reel pædagogisk udvikling i ungdomsuddannelserne, som kan imødekomme de muligheder og udfordringer ungdomsuddannelsessystemet står overfor i dag. Samtidig er det en vigtig pædagogisk ledelseskompetence at kunne inddrage lærernes viden og erfaring i skoleorganisationens visioner og mål for en dynamisk kvalitetssikring af ungdomsuddannelserne.
Projektet sigter på, at lederne på ungdomsuddannelserne udvikler deres pædagogiske ledelseskompetencer. Lederne skal have kompetencerne til at udvikle professionelle læringsfællesskaber, som er en forudsætning for, at der sker en reel pædagogisk udvikling i ungdomsuddannelserne, som kan imødekomme de muligheder og udfordringer ungdomsuddannelsessystemet står overfor i dag. Samtidig er det en vigtig pædagogisk ledelseskompetence at kunne inddrage lærernes viden og erfaring i skoleorganisationens visioner og mål for en dynamisk kvalitetssikring af ungdomsuddannelserne.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/17 → 31/12/18 |
Samarbejdspartnere
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- Teknisk Skole Silkeborg (Projektpartner)
- UC Holstebro (Projektpartner)
- Horsens Gymnasium (Projektpartner)
- Den jyske Håndværkerskole (Projektpartner)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- professionelle læringsfællesskaber
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- pædagogisk ledelse