Projektdetaljer
Beskrivelse
Gennem et kvalitativt Design-Based Researchstudie undersøger projektet, hvordan undervisning i folkeskolens danskfag kan udvikles og praktiseres, så udskolingselever oparbejder kritiske literacykompetencer. Projektet skal i et multimodalt perspektiv bidrage til udviklingen af danskfagets literacydidaktik, hvor de kommunikative udfordringer, den teknologiske udvikling afstedkommer, kan imødekommes. Her vil der være fokus på hvad digitale teknologier kan og gør i kommunikationssituationer, og hvilke krav det stiller til (nye) literacykompetencer. Denne viden vil være til gavn for professionelle i folkeskolen generelt og dansklærere specifikt.
Kort titel | Ph.D.-Projekt |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 01/01/24 → 31/12/26 |
Links | https://phdraadetforuddannelsesforskning.dk/phd-raadets-bevillinger |
Samarbejdspartnere
- Aarhus Universitet (leder)