Projektdetaljer
Beskrivelse
Undersøgelse af brugen af MatematikFessor i undervisningen
Læremiddel.dk gennemfører i samarbejde med Alinea, Egmont undersøgelser af elever og læreres brug af Matematikfessor i undervisningen på forskellige trin. Undersøgelsen har særligt fokus på, hvordan adaptiviteten i Matematikfessor fungerer og bruges.
Formålet med undersøgelsen er at generere viden om:
• Hvordan lærere lader MatematikFessor indgå i deres undervisning, herunder hvilke dele af faget og forløbene læremidlet anvendes i forhold til, hvordan læreren rammesætter brugen af læremidlet, vejleder eleverne under arbejdet med MatematikFessor, samler op og anvender/supplerer læremidlets feedback og evaluering.
• Læreres overvejelser og ønsker til en revideret version af læremidlet.
• Elevernes interaktion med MatematikFessor og oplevelse (motivation, mestringsoplevelse) ved at arbejde med MatematikFessor.
Læremiddel.dk gennemfører i samarbejde med Alinea, Egmont undersøgelser af elever og læreres brug af Matematikfessor i undervisningen på forskellige trin. Undersøgelsen har særligt fokus på, hvordan adaptiviteten i Matematikfessor fungerer og bruges.
Formålet med undersøgelsen er at generere viden om:
• Hvordan lærere lader MatematikFessor indgå i deres undervisning, herunder hvilke dele af faget og forløbene læremidlet anvendes i forhold til, hvordan læreren rammesætter brugen af læremidlet, vejleder eleverne under arbejdet med MatematikFessor, samler op og anvender/supplerer læremidlets feedback og evaluering.
• Læreres overvejelser og ønsker til en revideret version af læremidlet.
• Elevernes interaktion med MatematikFessor og oplevelse (motivation, mestringsoplevelse) ved at arbejde med MatematikFessor.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/21 → 30/04/22 |
Samarbejdspartnere
- Læremiddel.dk (leder)
- Syddansk Universitet
- Forlaget Alinea
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning