Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet med projektet er at kvalificere diskussionen om kvalitet i daginstitutioner ved at besvare tre spørgsmål:
- Hvilke sammenhænge kan identificeres mellem proceskvalitet (som det kommer til udtryk i ECERS-målinger) og strukturel kvalitet (som det kan måles i Danmarks Statistiks registre)?
- Hvilke sammenhænge kan identificeres mellem proceskvalitet (som det kommer til udtryk i ECERS-målinger) og resultater for børnene senere i livet?
- Hvilke kvalitetsfaktorer påvirker i størst omfang senere resultater for forskellige børnegrupper?
- Hvilke sammenhænge kan identificeres mellem proceskvalitet (som det kommer til udtryk i ECERS-målinger) og strukturel kvalitet (som det kan måles i Danmarks Statistiks registre)?
- Hvilke sammenhænge kan identificeres mellem proceskvalitet (som det kommer til udtryk i ECERS-målinger) og resultater for børnene senere i livet?
- Hvilke kvalitetsfaktorer påvirker i størst omfang senere resultater for forskellige børnegrupper?
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/10/20 → 30/06/21 |
Emneord
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- ECERS-3
- Kvantitativ forskning
- kvantitativ metode
- observation
- Kvalitet i dagtilbud
- Børn og unge
- Læringsmiljø
- proceskvalitet
- strukturkvalitet
Projekter
- 1 Afsluttet
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
International Network Meeting
Torben Næsby (Oplægsholder) & Lena L Sperling (Oplægsholder)
18 dec. 2020Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil