Undersøgelse af sammenhænge mellem strukturel kvalitet og proceskvalitet i daginstitutioner

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med projektet er at kvalificere diskussionen om kvalitet i daginstitutioner ved at besvare tre spørgsmål:
- Hvilke sammenhænge kan identificeres mellem proceskvalitet (som det kommer til udtryk i ECERS-målinger) og strukturel kvalitet (som det kan måles i Danmarks Statistiks registre)?
- Hvilke sammenhænge kan identificeres mellem proceskvalitet (som det kommer til udtryk i ECERS-målinger) og resultater for børnene senere i livet?
- Hvilke kvalitetsfaktorer påvirker i størst omfang senere resultater for forskellige børnegrupper?
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/10/2030/06/21

Emneord

  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • ECERS-3
  • Kvantitativ forskning
  • kvantitativ metode
  • observation
  • Kvalitet i dagtilbud
  • Børn og unge
  • Læringsmiljø
  • proceskvalitet
  • strukturkvalitet