Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
I forbindelse med kommunal- og regionsvalget 2017 indgik DJMX og Danske Regioner et samarbejde med det formål at undersøge vejen til demokratisk deltagelse ved valg og hvordan vælgerne bliver opmærksomme på den indflydelse, de har på regionerne qua deres stemme. Vi undersøger i forhold til befolkningen som helhed, samt i videst muligt omfang unge i 20’erne. Undersøgelse sker med regionernes kampagne for høj valgdeltagelse som case.
Nøgleresultater
Projektet kommer til at indeholde dels konklusioner om effekten af den konkrete kampagne, som regionerne gennemfører – altså om indsatsen har påvirket danskernes viden om hvad man kan få politisk indflydelse på – samt i mere overordnet forstand, hvordan man via markedsføring og engagerende kommunikation, blandt andet på sociale medier, kan styrke den demokratiske deltagelse.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/17 → 31/08/18 |
Samarbejdspartnere
- Danske Regioner (Projektpartner)
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (Projektpartner) (leder)
Emneord
- Medier, kommunikation og sprog
- Sociale medier
- Kommunal- og regionsvalg
- demokrati
- kampagne
Aktiviteter
- 3 Konference
-
The 68th Annual Conference of the International Communication Association
Jensen, J. L. (Deltager)
24 maj 2018 → 28 maj 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
SMID: Årsmøde i Sammenslutningen af Medieforskere i Danmark
Jensen, J. L. (Deltager)
15 nov. 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Kan vi skubbe til valgdeltagelsen? Erfaringer fra kommunal- og regionsvalget 2017
Møller Hansen, K. (Oplægsholder) & Jensen, J. L. (Oplægsholder)
1 jun. 2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference