Projektdetaljer
Beskrivelse
I "Undersøgende fællesskaber i natur/teknologi" undersøger vi om "filosofi med børn" kan fremme faglig trivsel, naturfaglig kapacitet og deltagelsesmuligheder i 3.-6. klasse. Projektet er også et udviklingsprojekt, hvor vi i samarbejde med lærere fra fire skoler udvikler og afprøver en didaktisk model, der lægger op til at tage udgangspunkt i elevernes hverdagserfaringer og til at gå undersøgende til værks i faget. Der vil blive udviklet en handleguide lærere på baggrund af undersøgelsen og udviklingsarbejdet. Projektet er støttet af Villum Fonden.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/04/25 → 27/02/27 |
Samarbejdspartnere
- Syddansk Universitet (Medansøger)
- Kildeskolen (Projektpartner)
- Valdemarskolen (Projektpartner)
- Hvalsø Skole (Projektpartner)
- Uglegårdsskolen (Projektpartner)
- Center for Skole og Læring - Roskilde (leder)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Faglig trivsel
- Naturfaglig kapacitet