Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet er et forskningsprojekt i traditionen for etnografisk klasserumsforskning. I forhold til eksisterende forskning i tosprogede elevers skoleliv, der ofte har fokus på enten rent sociale forhold, sprog eller faglige forhold, anlægger vi i dette projekt et tværfagligt perspektiv, der interesserer sig for, hvordan faglige og sociale processer samvirker i undervisning og læring. Metodisk omsættes denne ide ved at kombinere en klasserumsetnografisk undersøgelsespraksis, hvor der er fokus på følge og at forstå den enkelte elevs handlinger, relationer og oplevelser i skolen, med et mere fagdidaktisk orienteret blik på den undervisning, eleven møder i løbet af sin skoledag.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/16 → 31/12/17 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.