Undervisning i praktisk færdighedsudøvelse i en digital tid - Didaktisk udvikling i sundhedsuddannelserne under coronapandemien.

Projektdetaljer

Beskrivelse

Et særligt kendetegn ved sundhedsuddannelser, er der undervisning i praktiske færdigheder indenfor de specifikke professioner. Dette er f.eks. tilegnelse af praktiske færdigheder så som, pipettering, forflytning og undervisningen foregår ofte i professionslokaler og med anvendelse af professionsartefakter. Oftest ligger der teoretisk undervisning forud for undervisningen i praktisk færdighedsudøvelse i professionslokalerne. I lyset af Coronapandemien: Projektet er et internt VIA pilotprojekt, med formålet at undersøge de didaktiske overvejelser i forbindelse med undervisning i praktiske færdigheder i professionslokalerne og anvendelse af online undervisningselementer, på Ergoterapeut-, Bioanalytiker- og Sygeplejerskeuddannelserne.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato10/08/2001/07/21

Emneord

  • didaktik
  • sundhedsuddannelser
  • praktiske færdigheder
  • online læring
  • digitale didaktiske design

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.