Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Indførelsen af digitale teknologier medfører en transformation i uddannelsesverdenen. Denne forandring betyder et nyt blik på studerende, underviserroller, studiemiljø og læringsformer på uddannelser og i praksis; et blik, som medtænker de antropogene og sociokulturelle forudsætninger for læring i uddannelsesinstitutioner.
I forskningsfeltet Undervisning, læring og digitale teknologier udvikler vi viden om, hvad der kendetegner undervisning og læring i mødet med digitale teknologier. Gennem forsknings- og udviklingsprojekter kvalificerer vi en refleksiv professionsfaglighed om brug af digitale teknologier i undervisning- og praksissituationer.
Nogle af de forskningsspørgsmål, som rejser sig, er:
- Hvordan kan man bruge digitale teknologier til at skabe interaktion og symmetrisk kommunikation i undervisningslokalet samt understøtte dialogisk undervisning?
- Hvordan kan forholdet mellem digitale teknologier, studieaktivitet, motivation og deltagelsesmuligheder udvikles?
- Hvordan udvikler vi digitale didaktiske designs og digitale læremidler, der fremmer konvergente læringsrum, studieintensitet og studentercentreret læring?
I forskningsfeltet Undervisning, læring og digitale teknologier udvikler vi viden om, hvad der kendetegner undervisning og læring i mødet med digitale teknologier. Gennem forsknings- og udviklingsprojekter kvalificerer vi en refleksiv professionsfaglighed om brug af digitale teknologier i undervisning- og praksissituationer.
Nogle af de forskningsspørgsmål, som rejser sig, er:
- Hvordan kan man bruge digitale teknologier til at skabe interaktion og symmetrisk kommunikation i undervisningslokalet samt understøtte dialogisk undervisning?
- Hvordan kan forholdet mellem digitale teknologier, studieaktivitet, motivation og deltagelsesmuligheder udvikles?
- Hvordan udvikler vi digitale didaktiske designs og digitale læremidler, der fremmer konvergente læringsrum, studieintensitet og studentercentreret læring?
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/02/22 → 30/06/25 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Små børns møder med kunst og teknologi
Nørgaard, A. K. L. (Projektleder) & Tyrrestrup, A. (Projektleder)
26/09/23 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning