Undervisning med Fælles mål i Dansk og Matematik - et overvejenden kvalitativt mixed methods studie

Projektdetaljer

Beskrivelse

DPU og VIA UC har som led i evaluerings- og følgeforskningen i forbindelse med implementeringen af folkeskolereformen gennemført en undersøgelse af læringsmålstyret undervisning i dansk og matematik baseret på et overvejende kvalitativt mixed methods-
design.
Undersøgelsen har fokus på 1) om og i givet fald hvordan Fælles Mål bruges i dansk- og matematikundervisningen og 2) hvilken betydning det har for undervisning og læring.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/1531/12/18

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • Danmarks Pædagogiske Universitet (Projektpartner)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • fælles Mål
  • skolereform
  • undersøgelse

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.