Undervisningsdifferentiering med fokus på elever med særlige behov

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Operationalisering af et princip om undervisningsdifferentiering baserer sig på dialog mellem eksisterende forskning og lærernes erfaringer, og set i det perspektiv er projektet gennemført i et samarbejde mellem Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet og de tre professionshøjskoler: UCC, UC Syddanmark, UC VIA samt seks lærere fra fire 5. klasser på tre skoler (Lemvig, Tønder og København). Projektledelsen har været forankret på DPU.

    I alt har 24 personer været involveret i projektet. Projektgruppen har bestået af Susan Tetler, Kirsten Baltzer, Søren Langager og Hilde Ulvseth fra Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Michael Wahl Andersen, Susanne Arne-Hansen og Dorte Østergren-Olsen fra UCC, Christian Quvang, Charlotte Christensen og Kaj Nedergaard Jepsen fra UC Syddanmark samt Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen og Kaj Østergaard fra VIA UC. Desuden indgår Søren Kjær Jensen fra Center for Rummelighed med en filmproduktion.

    I projektet deltager desuden seks lærere, som har gennemført de respektive undervisningsforløb: Trine Munk Christensen og Niels Kristen Kirk fra Christinelystskolen i Lemvig, Conni Lorensen og Andy Warncke fra Toftlund Skole i Tønder samt Berit Marie Hantho og Pernille Dalmose fra Katrinedals Skole i København.
    De to konferencer har fået sekretariatsbistand fra Dan Fog Enevoldsen (DPU) og Susanne Marie Kaae (VIA UC). Endelig er der undervejs i projektet samarbejdet med Line Knudsen og Jacob Ørskov Busk fra Undervisningsministeriet.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/02/1301/02/14