Projektdetaljer
Beskrivelse
Undervisning i bæredygtig udvikling er i dag et vigtig element i den danske folkeskole. Det gælder også i naturfagene i udskolingen, f.eks. i den fællefaglige naturfagsunder-visning, og i de enkelte naturfag - herunder ikke mindst i geografi. Geografi er det folkeskolefag, der i forhold til fælles mål mest direkte inddrager FN`s 2030 bæredygtighedsmål .
Forskningsspørgsmål:
1) Hvordan vurderer de studerende deres kompetence til UBU før og efter et undervisningsforløb i bæredygtig udvikling?
2) Hvordan vurderer vi de studerendes kompetencer til UBU før og efter de er blevet undervist i bæredygtig udvikling?
Forskningsspørgsmål:
1) Hvordan vurderer de studerende deres kompetence til UBU før og efter et undervisningsforløb i bæredygtig udvikling?
2) Hvordan vurderer vi de studerendes kompetencer til UBU før og efter de er blevet undervist i bæredygtig udvikling?
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/18 → 31/12/19 |
Samarbejdspartnere
- Aarhus Universitet (leder)
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- bæredygtig udvikling
- geografi
- lærerstuderende
- lærere