Undervisningskompetence i bæredygtig udvikling i geografi

Projektdetaljer

Beskrivelse

Undervisning i bæredygtig udvikling er i dag et vigtig element i den danske folkeskole. Det gælder også i naturfagene i udskolingen, f.eks. i den fællefaglige naturfagsunder-visning, og i de enkelte naturfag - herunder ikke mindst i geografi. Geografi er det folkeskolefag, der i forhold til fælles mål mest direkte inddrager FN`s 2030 bæredygtighedsmål .

Forskningsspørgsmål:
1) Hvordan vurderer de studerende deres kompetence til UBU før og efter et undervisningsforløb i bæredygtig udvikling?
2) Hvordan vurderer vi de studerendes kompetencer til UBU før og efter de er blevet undervist i bæredygtig udvikling?
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1831/12/19

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • bæredygtig udvikling
  • geografi
  • lærerstuderende
  • lærere