Projektdetaljer
Beskrivelse
Ph.d. forskning: Vejledning – valg og læring
VIA University College og Aarhus Universitet
Forskningen undersøger, hvordan uddannelses- og erhvervsvejledning i grundskolens ældste klasser udfolder sig i samspil med lærernes arbejde og det øvrige der sker i skolen. Endvidere undersøges de unges oplevelse af mening i de aktiviteter omkring uddannelse og job, der finder sted i uddannelses- og erhvervsvejledningen og i skolen.
VIA University College og Aarhus Universitet
Forskningen undersøger, hvordan uddannelses- og erhvervsvejledning i grundskolens ældste klasser udfolder sig i samspil med lærernes arbejde og det øvrige der sker i skolen. Endvidere undersøges de unges oplevelse af mening i de aktiviteter omkring uddannelse og job, der finder sted i uddannelses- og erhvervsvejledningen og i skolen.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/13 → 27/10/17 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- karrierevejledning
- social retfærdighed
- situeret ulighed
- kritisk psykologi
- mening
- deltagelse
- UU-vejledning
- capability
- Amartya Sen
- karrierelæring
- uddannelse og job
- praksisforskning
- samarbejde
- vejledere og lærere
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.