Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet søger viden om og ønsker at udvikle tilgange til hvordan daginstitutionspædagogik kan vidensbaseres, udvikles, styres og ledes på måder, der tager udgangspunkt i pædagogers viden og måder at forholde sig pædagogisk i de dilemmaer og sammensatheder, der kendetegner den daginstitutionelle praksis. Projektet sigter på aktivt at formulere et perspektiv på vidensbasering af daginstitutionspædagogikken, der kan supplere tidens politiske tiltro til evidensbasering og viden om hvad der virker.
Rapporten "Viden i spil i daginstitutioner" kan bestilles som bog på http://www.werkshop.dk/producenter/85-forlaget-dpp/611-viden-i-spil-i-daginstitutioner/ (100 kr+håndtering og forsendelse)
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1631/12/17

Samarbejdspartnere

  • VIA (leder)
  • University of South-Eastern Norway (Projektpartner)
  • Center for daginstitutionsforskning (Projektpartner)

Emneord

  • pædagogik
  • daginstitution
  • viden
  • ikke-planlagt
  • vidensbasering
  • praksisfortællinger
  • pædagogisk ledelse