Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Et af formålene med forskningsaktiviteterne i uddannelsesinstitutioner er at forskningsbasere uddannelserne og således øge uddannelsens kvalitet. Hensigten hermed er at sikre, at de studerende møder den nyeste viden, tilegner sig forståelse for videnskabelse og erhverver sig færdigheder i at arbejde med forskningsbaserede metoder. Forskningsbaseret undervisning har historisk været universiteternes varemærke, men med tildelingen af forskningsmidler til professionshøjskolesektoren er det en stadigt mere påtrængende forventning at denne opgave løftes og kvalificeres. Således også for VIA. Forskningsbaseringen af uddannelsesaktiviteterne i VIA er naturligvis allerede udbredt. Men foregår forskningsbaseringen systematisk og forskningsbaseret? Og hvilke(n) forståelse(r) af begrebet forskningsbaseret uddannelse trækkes der på i den givne og den intenderede praksis på feltet?
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/08/16 → 31/12/17 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- nexus
- relationen forskning-uddannelse
-
Læreruddannelsens videngrundlag og forskningsintegrering i et studenterperspektiv
Lund, J. H. (Projektleder) & Mortensen, L. M. (Projektleder)
01/01/20 → 01/07/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil -
Videntyper i spil i professionshøjskoler
Lund, J. H. (Projektleder) & Nielsen, B. L. (Projektleder)
01/03/21 → 31/12/21
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
Aktiviteter
- 3 Foredrag eller oplæg
-
Forskningsbaseret læreruddannelse - hvordan kan ambitionen begribes?
Lund, J. H. (Oplægsholder) & Lund, J. H. (Oplægsholder)
27 feb. 2019Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil -
Vidensflow i VIA
Lund, J. H. (Oplægsholder)
3 aug. 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil -
Evaluering af Læreruddannelsen 2018
Lund, J. H. (Oplægsholder)
16 apr. 2018Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil