Projektdetaljer
Beskrivelse
Mens virtuelle simuleringer i stigende grad bliver brugt på universiteter og
ungdomsuddannelserne er erfaringerne endnu begrænsede i folkeskolen. Projektet skal bidrage med ny viden om, hvordan lærere og elever anvender og oplever virtuelle simuleringer i form af virtuelle laboratorier i naturfagsundervisningen i folkeskolen - hvilke potentialer og udfordringer oplever de? Herunder hvordan lærerne kan bruge data fra de virtuelle laboratorier til evaluere og udvikle deres undervisningspraksis samt få indblik i elevernes læring.
ungdomsuddannelserne er erfaringerne endnu begrænsede i folkeskolen. Projektet skal bidrage med ny viden om, hvordan lærere og elever anvender og oplever virtuelle simuleringer i form af virtuelle laboratorier i naturfagsundervisningen i folkeskolen - hvilke potentialer og udfordringer oplever de? Herunder hvordan lærerne kan bruge data fra de virtuelle laboratorier til evaluere og udvikle deres undervisningspraksis samt få indblik i elevernes læring.
Kort titel | Virtuelle simuleringer |
---|---|
Status | Ikke startet |
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.