VR (virtual reality) i undervisningen på voksenuddannelser

Projektdetaljer

Beskrivelse

Dette projekt omhandler og udvikler måder, hvorpå undervisere på voksenuddannelser kan anvende VR i undervisningen som et didaktisk virkemiddel.

Lægmandssprog

VR rummer, ifølge tidlige og forsigtige indikationer fra forskning, masser af potentialer for at skabe undervisning, hvor studerende øver sig på de færdigheder, de uddannes efter i uddannelsernes kompetencemål, hvilket dette projekt udforsker.

Nøgleresultater

Første VR-produkt til undervisning i konflikthåndtering er under produktion. Når produktet er afprøvet i undervisningen på 3-4 hold, evalueres de studerendes oplevelser af brugen af VR som didaktisk redskab til læring. De data vil blive anvendt til producering af en peer reviewed-artikel om resultaterne.
Kort titelVR i undervisningen
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato04/02/1901/02/21

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • virtual reality
  • digital kreativitet
  • undervisning i teknologi