Projektdetaljer

Beskrivelse

Web-tv i virkeligheden er et analyseprojekt, som gennem 2 år har undersøgt danske virksomheder, organisationer og institutioners brug af video / web-tv i ekstern og intern kommunikation. Analyserne har fokus på fire forhold: strategi, indhold, kontekst og distribution.
Projektet består af interviews med en række danske virksomheder, organisationer og foto programinstitutioner, som har erfaringer med brug af web-tv / video i deres kommunikation. Som baggrund for disse interviews har vi registreret brugen af video hos en bred vifte af danske virksomheder, institutioner og organisationer. Vi har i projektet også kigget nærmere på enkelte mediehuse, som har satset markant på brug af web-tv i deres publicistiske virke.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/1204/07/14

Samarbejdspartnere

  • Pressens Uddannelsesfond, PU
  • Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (leder)

Emneord

  • Medier, kommunikation og sprog
  • web-tv
  • Kommunikation
  • formidling gennem video
  • tv-distribution