Søg koncepter
|
Valgte filtre
|
- 1 - 50 ud af 39.129 resultater
Søgeresultater
-
2023
Den lærerstuderende som forsker og deltager i skolen
Munkholm, M. & Skibsted, E. B., 2023, (Under udarbejdelse) Pædagogisk psykologi i læreruddannelsen. Akademisk ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Teamsamarbejde og kollegial refleksion
Skibsted, E. B., 2023, (Accepteret/In press) Pædagogisk psykologi i læreruddannelsen. København: Akademisk ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
The Institutional Development of Podcasting: From Hobby Projects to Platform Content
Kammer, A. S. & Sejersen, T. S., 2023, (Under udarbejdelse) Routledge.Bidragets oversatte titel :Podcast-mediets institutionelle udvikling: Fra hobby til platforme Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Bog › Forskning
-
2022
1-minute Sit-To-Stand as a quick functional test for people with COPD in general practice – a feasibility study
Spence, J. G., Brincks, J., Løkke, A., Neustrup, L. & Østergaard, E. B., 2022, (Under udarbejdelse) I: NPJ Primary Care Respiratory Medicine.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
24 forskere i opråb: Rapport om sprogscreening bygger på misforståelser
Kjærbæk, L., Ahrenkiel, A., Andersen, L. K., Cadierno, T., Clausen, M. C., Daryai-Hansen, P., Daugaard, L. M., Esbensen, A., Hansen, C. F., Holm, L., Holmen, A., Karrebæk, M. S., Søndergaard Knudsen, H. B., Kolstrup, K. L., Kristjansdottir, B., Laursen, H. P., de López, K. J., Engberg-Pedersen, E., Sigsgaard, A-V. M., Steffensen, T., & 4 flere , 27 apr. 2022, POV International.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
ABO haemolytic disease of the newborn: Improved prediction by novel integration of causative and protective factors in newborn and mother
Krog, G. R., Lorenzen, H., Clausen, F. B., Hansen, A. T., Donneborg, M. L. & Dziegiel, M. H., 2022, I: Vox Sanguinis. 117, s. 415–423 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Absalons studerende laver og smager mad for virksomheder
Aaslyng, M. A. D., Laugesen, S. M. B. & Kamuk, A., feb. 2022Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Academic Self-efficacy in Education: Nature, Assessment, and Research
Khine, M. (red.) & Nielsen, T. (red.), 8 mar. 2022, Springer Nature. 325 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Antologi › Forskning › peer review
-
Academic Self-efficacy in Educational Contexts: from Current Research to Future Directions
Nielsen, T. (red.) & Khine, M. (red.), 8 mar. 2022, Academic Self-efficacy in Education: Nature, Assessment, and Research. Khine, M. & Nielsen, T. (red.). Springer Nature, 5 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
A chunky bite?
Hellensberg, C., 16 jun. 2022, Folkeskolen.dk.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Active employee communication roles in organizations: A framework for understanding and discussing communication role expectations
Verhoeven, J. W. M. & Madsen, V. T., 3 feb. 2022, (E-pub ahead of print) I: International Journal of Strategic Communication. s. 91-110 38 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Adapting the 3S-model for investigating trust in Automated Rule Checking systems in the Danish construction industry
Garcia, D., Lehoczky, D. & Gade, P. N., 8 jun. 2022, (Afsendt) I: Journal of Information Technology in Construction.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Adaptivitet og fleksibilitet: Regnestrategier i de yngste klasser
Sunde, P. B., jun. 2022, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2, s. 7-23 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Adherence and barriers to the vitamin D and calcium supplement recommendation at Danish nursing homes: A cross-sectional study
Mortensen, C., Tetens, I., Kristensen, M., Bailey, P. S. & Beck, A. M., 2022, I: BMC Geriatrics. 22, 1, 9 s., 27.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil20 Downloads (Pure) -
Adherence and barriers to the vitamin D and calcium supplement recommendation at Danish nursing homes: A cross-sectional study
Mortensen, C., Tetens, I., Kristensen, M., Bailey, P. S. & Beck, A. M., 2 jun. 2022.Bidragets oversatte titel :Efterlevelse af anbefalingen og oplevede barrierer i forhold til kosttilskud med D-vitamin og calcium på danske plejehjem - et tværsnitsstudie Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Formidling
-
Administering the Canadian Occupational Performance Measure in occupational therapy practice – the state of the art
Larsen, A. E., 2022.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
Adoption of an Adaptive Learning Technology in Nurse Education: Students’ Expectations and Experiences
Nortvig, A-M., Jørnø, R. L. V. & Andersen, B. L., 2022, I: Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi. 12Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
ADULT DAUGHTERS OF ALCOHOLIC PARENTS - A QUALITATIVE STUDY OF THESE WOMEN’S PREGNANCY EXPERIENCES AND THE IMPLICATIONS FOR ANTENATAL CARE PROVISION.
Johnsen, H., Juul, M., Møller, B. K. & de Lichtenberg, V., 5 maj 2022.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Poster › Forskning › peer review
-
Adult Daughters of Alcoholic Parents—A Qualitative Study of These Women’s Pregnancy Experiences and the Potential Implications for Antenatal Care Provision
Johnsen, H., Juhl, M., Møller, B. K. & de Lichtenberg, V., 1 mar. 2022, I: International Journal of Environmental Research and Public Health. 19, 6, 3714.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Affective disorders: eliminate WArning signs and REstore functioning - AWARE - a randomised controlled multimodule intervention study, presentation of design and intervention
Schwarts, R., Decker, L., Seeberg, I., Miskowiak, K. W., Kessing, L. V. & Vinberg, M., 2 maj 2022, I: BMJ Open. 12, 5, e058839.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
A focused ethnographic study on grammar teaching practices across language subjects in schools
Kabel, K., Christensen, M. V. & Brok, L. S., 2022, I: Language, Culture and Curriculum. 35, 1, s. 51-66 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
A framework for identifying early writing development
Kabel, K., Bremholm, J. & Bundsgaard, J., 2022, I: Writing & Pedagogy. 13, 1-3, s. 51-87 37 s.Bidragets oversatte titel :Analysemodel til identificering af tidlig skriveudvikling Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Afstemningen om forsvarsforbeholdet var et demokratisk nederlag
Buch, R., 2 jun. 2022, I: Ræson.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Åben adgang -
Aftalen om kommunernes økonomi er kun et forvarsel om kommende problemer
Buch, R., 13 jun. 2022, I: Altinget.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Åben adgang -
Ageing, dementia and the future - ambivalent futurework in rehabilitation-focused dementia care
Thuesen, J. & Graff, L., aug. 2022, (E-pub ahead of print) I: Dementia.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
AHRR (cg5575921) methylation safely improves specificity of lung cancer screening eligibility criteria: A cohort study
Jacobsen, K. K., Schnohr, P., Jensen, G. B. & Bojesen, S. E., 2022, I: Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention. 31, 4, s. 758–765Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Aktivierung und Interaktion durch digitale Medien
Klimaszyk, P. & Braun, A., 30 apr. 2022, I: Fremdsprache Deutsch. 66, s. 3-10 8 s.Bidragets oversatte titel :Aktivering og interaktion gennem digitale medier Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Aktivt medborgerskab for mennesker med demens
Peoples, H., feb. 2022, I: Ergoterapeuten - Forskning. s. 48-54 7 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Akutområdet inden for ergoterapi og fysioterapi
Nielsen, L. M. & Skytte, J., 2022, Klinisk praksis i ergoterapi og fysioterapi. Holm, H. B., Laisen, R. S., Niemann, H. K. & Sjöberg, N. E. (red.). København: Gad, s. 303-311 12 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Alternative kostideologier
Kristensen, S. T. & Rasmussen, U. H., 13 jan. 2022, Mad, mennesker og måltider: samfundsvidenskabelig perspektiver. Holm, L. & Kristensen, S. T. (red.). 3. udg. København: Munksgaard, s. 431-446 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Ambivalence in nurses' use of the early warning score: A focussed ethnography in a hospital setting
Mølgaard, R. R., Jørgensen, L., Christensen, E. F., Grønkjaer, M. & Voldbjerg, S. L., maj 2022, I: Journal of Advanced Nursing. 78, 5, s. 1461-1472 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
A Mind of Winter: The Transformative Experience of Exile and Statelessness in Denmark
Bregnbæk, S., 2022.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Analyse af feltnoter
Rossen, R. T., 2022, Læremiddel.dk.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Analyse af observationer
Rossen, R. T., 2022, Læremiddel.dk.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Analyse af pædagogiske læringsmiljøer i dagtilbud
Jensen, A. S., feb. 2022, I: Det gode børneliv. 4, 1, s. 17-19 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Åben adgang -
Analysis of Industry 4.0 Capabilities: A Perspective of Educational Institutions and Needs of Industry
Christiansen, L., Laursen, E. S., Mahmood, K., Otto, T., Kristensen, J. H., Lasse, A. H., Brunø, T. D. & Schou, C., 2022, Towards Sustainable Customization: Bridging Smart Products and Manufacturing Systems - Proceedings of the 8th Changeable, Agile, Reconfigurable and Virtual Production Conference CARV 2021 and 10th World Mass Customization and Personalization Conference MCPC 2021. Andersen, A-L., Andersen, R., Brunoe, T. D., Larsen, M. S. S., Nielsen, K., Napoleone, A. & Kjeldgaard, S. (red.). Springer, s. 887-894 8 s. (Lecture Notes in Mechanical Engineering).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceartikel i proceeding › peer review
-
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning
Andersen, L. B., Brabrand, C., Buhl, M., Caprani, O., Georgsen, M., Hachmann, R., Hjorth, M., Jørnø, R. L. V., Køhrsen, L., Misfeldt, M., Nørgård, R. T., Nortvig, A-M. & Rehder, M. M., 1 feb. 2022, 57 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Rapport › Formidling
Åben adgangFil16 Downloads (Pure) -
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: Slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning
Andersen, L. B., Brabrand, C., Buhl, M., Caprani, O., Georgsen, M., Hachmann, R., Hjorth, M., Jørnø, R. L. V., Køhrsen, L., Misfeldt, M., Nørgård, R. T., Nortvig, A-M. & Rehder, M. M., 15 jan. 2022, København: Børne- og Undervisningsministeriet. 57 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Rapport › Forskning
Åben adgangFil9 Downloads (Pure) -
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: Slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning
Andersen, L. B., Brabrand, C., Buhl, M., Caprani, O., Georgsen, M., Hachmann, R., Hjorth, M., Jørnø, R. L. V., Køhrsen, L., Misfeldt, M., Nørgård, R. T., Nortvig, A-M. & Rehder, M. M., jan. 2022, Vidensnetværk af forskere og fageksperter i teknologiforståelse. 56 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Rapport › Forskning
Åben adgangFil10 Downloads (Pure) -
Angst og utryghed hos borgere med svær KOL – hvordan opleves og håndteres disse fænomener hos borgeren og hos de sundhedsprofessionelle både i det kommunale tilbud og på hospitals-niveau
Husted, M. R., Hansen, L. V., Smorawski, G. A. & Noe, B. B., 2022, (Under udarbejdelse) I: Fag & Forskning..Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Anticipated Bias in Education Outside the Classroom Research – do we promote representative participation?
Barfod, K. S. & Bølling, M., jun. 2022.Bidragets oversatte titel :Forudsigeligt bias i outdoor forskning Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Anvendelse af digitale løsninger i rehabilitering
Kruse, N. B. & Skødt Nielsen, K., 16 mar. 2022, Klinisk praksis i ergoterapi og fysioterapi. Brøndum Holm, H., Schacht Laisen, R., Kiirdal Niemann, H. & Sjöberg, N. E. (red.). København: Gad, s. 313-323 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Anvendelse af grønne omgivelser i ergoterapeutisk praksis
Pedersen, S. H. & Jensen, M. M., 2 jun. 2022, (Accepteret/In press).Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Formidling
-
Anvendt videnskabsteori
Ringø, P. & Christensen, M., 2022, Problembaserede undersøgelser på socialrådgiveruddannelsen. Engen, M., Østergaard, P., Svensson, C. F. & Nielsen, V. B. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 115-130Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
A qualitative study portraying nurses' perspectives on transitional care between intensive care units and hospitals wards
Herling, S. F., Brix, H., Andersen, L., Jensen, L. D., Handesten, R., Knudsen, H. & Bove, D. G., 2022, I: Scandinavian Journal of Caring Sciences.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Arbejdspapir om ”Silkeborg Kommunes strategi for etablering af socialøkonomiske virksomheder 2015-2020”: Arbejdspapir om ”Silkeborg Kommunes strategi for etablering af socialøkonomiske virksomheder 2015-2020” og det videre arbejde med ”Strategi for socialøkonomi i Silkeborg Kommune 2020-2025”.
Nielsen, E. N., 10 aug. 2022, s. 1-20, 20 s.Publikation: Working paper
-
A review of Scandinavian writing research between 2010 and 2020
Bremholm, J., Kabel, K., Liberg, C. & Skar, G. B., 2022, I: Writing & Pedagogy. 13, 1-3, s. 7-49 43 s.Bidragets oversatte titel :Review over skandinavisk skriveforskning mellem 2010 og 2020 Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
A Review on allgemeinbildung and digital technologies in mathematics education
Johansen, S. G., 2022, (Under udarbejdelse). 8 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Assessing environmental impact of buildings in Denmark – Exploring the attitudes and challenges of designers
Selman, A. D., Heiselberg, H. L. D., Gade, P. N. & Gade, A. N., 24 maj 2022, (Accepteret/In press) Association of Researchers in Construction Management (ARCOM) 2022.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceartikel i proceeding › peer review
-
Assessment of learning in reciprocal peer tutoring – synergies of social and subject matter interactions in mathematics and science.
Falkenberg, L. L. & Petersen, S. K., 1 jun. 2022.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review