Abstract
Artiklen tager afsæt i evalueringerne af et projektforløbfor sygeplejestuderende, hvor de sygeplejestuderende i samarbejde med fysioterapeutstuderende
har arbejdet med egen sundhed og ændring af vaner for derved at få en større
forståelse af borgerens situation i det sundhedsfremmende og forebyggende samarbejde. Resultaterne viser, at de studerende opnår en større forståelse for, hvor svært det kan være at ændre vaner og bringer denne forståelse i spil i samarbejdet med borgeren. Perspektiverende tænkes resultaterne ind i sygeplejerskeuddannelsen 2016 med start i folkesundhed på 1. semester og opfølgning på de kommende semestre.
har arbejdet med egen sundhed og ændring af vaner for derved at få en større
forståelse af borgerens situation i det sundhedsfremmende og forebyggende samarbejde. Resultaterne viser, at de studerende opnår en større forståelse for, hvor svært det kan være at ændre vaner og bringer denne forståelse i spil i samarbejdet med borgeren. Perspektiverende tænkes resultaterne ind i sygeplejerskeuddannelsen 2016 med start i folkesundhed på 1. semester og opfølgning på de kommende semestre.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 28 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 13 - 17 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 24 aug. 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- motiverende samtale
- sundhedsfremme
- sygeplejerskeuddannelsen 2016
- tværprofessionelt samarbejde
- ændring af vaner