Æstetiske læreprocesser i skolen: Nogle teoretiske udgangspunkter

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Kapitlet beskriver æstetik som et sprog, der kan kvalificere elevers oplevelse af verden, deres læring, livskvalitet, identitetsdannelse og udtrykskompetence. Fokus er bl.a. på kunstens og æstetikkens portentiale som fremtidskompetence.
OriginalsprogDansk
TitelSkaperglede, engasjement og utforskertrang : Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet
RedaktørerKristine Høeg Karlsen, Gunhild Brænne Bjørnstad
UdgivelsesstedOslo
ForlagUniversitetsforlaget
Publikationsdato4 feb. 2019
Sider259-277
Kapitel14
ISBN (Trykt)978-82-15-02997-9
StatusUdgivet - 4 feb. 2019

Emneord

  • folkeskolen
  • Kunst og pædagogik
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Kunst og læring
  • Børn og unge
  • Didaktik
  • Æstetik, design og medier
  • æstetiske læreprocesser
  • Reach Out

    Boysen, M. S. W. (Projektdeltager) & Austring, B. D. (Projektleder)

    01/08/1801/08/21

    Projekter: ProjektForskning

  • Kunstneriske Partnerskaber i den åbne skole

    Sørensen, M. C. (Projektdeltager), Haastrup, L. (Projektdeltager), Svendler, C. (Projektdeltager) & Holst, F. (Projektdeltager)

    01/04/1601/12/17

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

  • Exchange for All

    Otterstrøm, B. (Projektleder), Austring, B. D. (Projektdeltager) & Schlüntz, D. A. (Projektdeltager)

    ERASMUS+

    01/09/1415/04/16

    Projekter: ProjektForskning

Citationsformater