Æstetiske læringsprocesser som ramme for etablering af inklusionsarbejde i Folkeskolen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I denne artikel vil jeg først kort redegøre for Austring og Sørensens beskrivelse af de tre læringsmåder og argumentere for, hvorfor den æstetiske læringsmåde er et særligt velegnet afsæt for inklusionsarbejde i Den danske Folkeskole. Dette opfølges af en kort teoretisk argumentation for dramapædagogikkens didaktiske
potentialer. I artiklens anden del præsenteres og reflekteres over udvalgte praksiseksempler fra et udviklingsarbejde om brug af æstetiske læreprocesser i det tværfaglige samarbejde om den understøttende undervisning.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer7
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind20
Udgave nummer3
Sider (fra-til)66-73
Antal sider8
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 1 okt. 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge
  • Æstetik, design og medier

Citationsformater