Æstetiske processer i daginstitutionen - aktionsforskningsinspireret projekt hvor pædagoger og kunstnere samarbejder

Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomPh.d. afhandlingForskningpeer review

18 Downloads (Pure)

Abstract

Denne artikelbaserede afhandling undersøger æstetik som den sensitive erfaring og
-erkendelse og med dette et perspektiv, der åbner æstetikken i daginstitutioner til at omfatte fornemmelser, anelser, samvær, samspil, leg, betydning og erfaringer af noget mere. Afhandlingen knytter sig til udviklingsprojektet Europæiske Kulturbørn, men er et selvstændigt aktionsforskningsinspireret projekt. Projektet søger at udfordre pædagogers æstetisk-reflekterende tilgang og aktioner med æstetiske processer gennem et samarbejde med kunstnere i daginstitutionens miljø.
OriginalsprogDansk
KvalifikationDoktor i filosofi
Bevilgende institution
  • VIA
  • Syddansk Universitet
Vejledere/rådgivere
  • Toft, Herdis, Vejleder, Ekstern person
Sponsorer for afhandling
Bevillingsdato4 apr. 2019
Udgiver
StatusUdgivet - 4 apr. 2019

Emneord

  • daginstitutioner
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Æstetik, design og medier

Citationsformater