Æstetiske processer i daginstitutionen - aktionsforskningsinspireret projekt hvor pædagoger og kunstnere samarbejder

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingPh.d. afhandlingForskningpeer review

224 Downloads (Pure)

Abstract

Denne artikelbaserede afhandling undersøger æstetik som den sensitive erfaring og
-erkendelse og med dette et perspektiv, der åbner æstetikken i daginstitutioner til at omfatte fornemmelser, anelser, samvær, samspil, leg, betydning og erfaringer af noget mere. Afhandlingen knytter sig til udviklingsprojektet Europæiske Kulturbørn, men er et selvstændigt aktionsforskningsinspireret projekt. Projektet søger at udfordre pædagogers æstetisk-reflekterende tilgang og aktioner med æstetiske processer gennem et samarbejde med kunstnere i daginstitutionens miljø.
OriginalsprogDansk
ForlagInstitut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Antal sider183
StatusUdgivet - 4 apr. 2019

Emneord

  • daginstitutioner
  • børnekultur
  • pædagoger og kunstnere
  • Æstetik, design og medier
  • leg og børnekultur
  • æstetiske processer
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • samarbejde og udvikling

Citationsformater