24 forskere i opråb: Rapport om sprogscreening bygger på misforståelser

Laila Kjærbæk, Annegrethe Ahrenkiel, Line Krogager Andersen, Teresa Cadierno, Marit C. Clausen, Petra Daryai-Hansen, Line Møller Daugaard, Annette Esbensen, Camilla Franziska Hansen, Lars Holm, Anne Holmen, Martha Sif Karrebæk, Hanne Bruun Søndergaard Knudsen, Kirsten Lundgaard Kolstrup, Bergthora Kristjansdottir, Helle Pia Laursen, Kristine Jensen de López, Elisabeth Engberg-Pedersen, Anna-Vera Meidell Sigsgaard, Tom SteffensenHelene Thise, Mads Thomsen, Ditte Boeg Thomsen, Torkil Østerbye

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medierFormidling

Abstract

24 forskere er gået sammen i et opråb om en ny rapport, som de mener bygger på misforståelser og fejlslutninger. Opråbet er samtidig en kritik af den obligatoriske sprogscreening af børn i dagtilbud og på skoler. Forskerne efterlyser større faglighed og viden i politiske beslutninger, og ordentlige rammer og ressourcer i dagtilbud, på skoler og inden for det specialpædagogiske område – og mindre test, måling, dokumentation og styring.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato27 apr. 2022
UdgiverPOV International
StatusUdgivet - 27 apr. 2022

Emneord

  • Medier, kommunikation og sprog
  • sprogtests

Citationsformater