Abstract
Rapporten indleder med at afgrænse kollaborative virtuelle miljøer som genstand for analyse i relation til forskningsområder, der beskæftiger sig med sådanne og beslægtede miljøer.
Dernæst defineres og udlægges særlige egenskaber ved kollaborative, virtuelle miljøer. Forskellige begrundelser for at bruge virtuelle og kollaborative teknologier fremdrages med henblik på at forstå teknologiernes anvendelse i lærings- og uddannelsessammenhænge.
Rapporten søger overordnet at besvare spørgsmålet: Givet fremkomsten af specialiserede kollaborationsværktøjer, sociale netværk og MOOCs, kan der peges på nye eller uudnyttede anvendelsesmuligheder for 3D netværksbaserede kollaborationsværktøjer til gavn for fremtidens virtuelle skole?
Rapporten henvender sig til alle med interesse for digitale arbejdsmetoder og for læring - særligt i forhold til professionsuddannelserne og virksomheder. Den kan læses uden væsentlige forudsætninger eller kendskab til området i forvejen.
Rapporten er forsynet med en udførlige referencer til litteraturlisten, som læsere også opfordres til at gå videre med, når læsningen falder på et særligt spændende område.
Dernæst defineres og udlægges særlige egenskaber ved kollaborative, virtuelle miljøer. Forskellige begrundelser for at bruge virtuelle og kollaborative teknologier fremdrages med henblik på at forstå teknologiernes anvendelse i lærings- og uddannelsessammenhænge.
Rapporten søger overordnet at besvare spørgsmålet: Givet fremkomsten af specialiserede kollaborationsværktøjer, sociale netværk og MOOCs, kan der peges på nye eller uudnyttede anvendelsesmuligheder for 3D netværksbaserede kollaborationsværktøjer til gavn for fremtidens virtuelle skole?
Rapporten henvender sig til alle med interesse for digitale arbejdsmetoder og for læring - særligt i forhold til professionsuddannelserne og virksomheder. Den kan læses uden væsentlige forudsætninger eller kendskab til området i forvejen.
Rapporten er forsynet med en udførlige referencer til litteraturlisten, som læsere også opfordres til at gå videre med, når læsningen falder på et særligt spændende område.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | UCSJ |
---|---|
Antal sider | 33 |
Status | Udgivet - mar. 2015 |
Emneord
- netværk