5 råd om teaming: Teaming handler om at arbejde sammen. Ikke i en formel struktur af et team, men at der teames op, fordi situationen kræver det. Men hvordan skaber du gode rammer for, at teaming kan finde sted? Her får du fem råd.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Abstract

Tillid bliver et nøglebegreb i forhold til teaming: Ledelsens tillid til, at de fagprofessionelle kan løse opgaverne, når de sættes fri. De fagprofessionelles tillid til hinanden. Specialister har ofte stærke holdninger til, hvad den primære opgave er, og hvilken faglighed, der skal til for at løse dem – man må øve sig i at være mere nysgerrige i forhold til hinanden. Medarbejdernes tillid til, at ledere er tilgængelige og nærværende, hvis der er brug for dem. Og det skal være trygt at sige sin mening, at kunne tale om fejl og at føle, at man kan være sig selv. I sidste ende kommer samarbejdet i disse skiftende samarbejdskonstellationer til at stille krav til den enkelte medarbejder om at vise tillid.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato3 maj 2023
UdgivelsesstedLederweb.dk
UdgiverVæksthus for ledelse
Antal sider1
StatusUdgivet - 3 maj 2023

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • teaming
  • teamledelse
  • tillid

Citationsformater