Find publikationer

Søg i alt indhold

Filtre for Publikationer

Søg koncepter
Valgte filtre
2022

Nordic representations of inclusive education

Engsig, T. T., 2022, (Under udarbejdelse) International Encyclopedia of Education. 4 udg. Elsevier

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2021

Action Plans as Boundary Objects

Beck, A-M. T., 2021, (Under udarbejdelse) I : Advances in Social Work.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Children's Perspectives on Aesthetic Encounters and Playful Practices in Kindergartens

Blomgren, H., okt. 2021, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Children's play activities and social relations in nature and kindergarten playground

Sørensen, H. V., 2021, (Under udarbejdelse) Children’s Cultural Formation through Outdoor activities. Springer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Concept of Easy-to-use Versatile Artificial Intelligence in Industrial Small & Medium-sized Enterprises

Hansen, E. B., Iftikhar, N. & Bøgh, S., 2021, (Accepteret/In press) 30th International Conference on Flexible Automation and Intelligent Manufacturing International Conference. Elsevier, 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferenceartikel i proceeding

Creative activities from an everyday life perspective

Bukhave, E. B. & Creek, J., 2021, (Under udarbejdelse) I : Scandinavian Journal of Occupational Therapy. 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Dagtilbudspædagogik i udsatte miljøer

Munck, C. & Kirkeby, J. M. V., 1 apr. 2021, (Under udarbejdelse) Dagtilbudspædagogik udsatte miljøer. Dafolo

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Dialogic relationships and sensemaking in the online entrepreneurial learning space

Wraae, B. & Ramsgaard, M. B., 2021. 6 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Internettet i danske valg 2010-2020

Jensen, J. L., 2021, (Under udarbejdelse) Samfundslitteratur.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

Legelommer i dagtilbud – med voksne som legekamelæoner

Blomgren, H., 10 mar. 2021, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktFormidling

Mulighedernes Didaktik

Brahe-Orlandi, R. (red.), Højlund, C. (red.), Østergaard, T. (red.), Ramsgaard, M. B. (red.) & Thomassen, M. L. (red.), 2021, (Under udarbejdelse) Frydenlund Academic.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

Play Pockets in Kindergarten - on Framing Blurred Practices with Art, Pedagogy, and Play

Blomgren, H., 2021, (Accepteret/In press) Visual arts with young children: practices, pedagogies, and learning. Park, H. & Schulte, C. (red.). Routledge, 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Pædagogers arbejde med børn som deltagere i pædagogisk udvikling og evaluering: ”Hvor skal sofaen stå?”

Koch, A. B., 2021, (Under udarbejdelse) Perspektiver på børns deltagelsesmuligheder i socialt og pædagogisk arbejde: - praksis, forskning og udvikling - Et nordisk og tværvidenskabeligt perspektiv. Kornerup, I. & Petersen, M. (red.). Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Relational Coordination: A promising theory and tools to promote interprofessional collaboration among healthcare teams

Tørring, B., Mastalerz, K. & Blakeney, E., 20 maj 2021, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Taking part in children's free play

Lund, O., 2021, (Under udarbejdelse) Child-centredness. Routledge, Taylor & Francis Group

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Oxford-Aspetar-La Trobe Young Athlete’s Hip Webinar Series: Hip dysplasia, cam morphology and FAI syndrome – is there a link?

Jacobsen, J. S., Mechlenburg, I., Dijkstra, P. & Glyn-Jones, S., feb. 2021.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

Time regulation as institutional condition for children’s outdoor play and cultural formation in kindergarten

Sørensen, H. V. & Birkeland, Å., 2021, (Under udarbejdelse) Children’s Cultural Formation through Outdoor activities.: Børns dannelse gennem udeaktiviteter. Springer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Using Relational Coordination in a Cross-Sectional Intervention Between Nursing Schools and Hospitals to Improve Interprofessional Education and Collaborative Practice

Tørring, B., 20 maj 2021, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Ventetidssagen

Tørring, M. L. & Stentoft, M., 21 aug. 2021, (Afsendt) Mediernes dagsordenssættende rolle. Djøf Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Æstetik: Skønhedsbobler, sensitive dialoger og samværsmodus

Blomgren, H., jan. 2021, (Accepteret/In press) Dagtilbudspædagogik (red. af Christian Aabroe). Munksgaard, s. 109-125 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

”At sende på samme frekvens”: Pædagoger og forældres tillidsarbejde i danske vuggestuer

Høyrup, A. R., jan. 2021, (Under udarbejdelse) I : Dansk pædagogisk Tidsskrift. 1, 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

2020

´The Danish Spinal Cord Injury Shoulder` (DanSCIS) study

Juul-Kristensen, B., Kasch, H., Hartvigsen, J., Frich, L. H., Boyle, E., Østengaard, L., Biering-Sørensen, F. & Larsen, C. M., 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

(It)-støttet børnestavning - studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling

Engmose, S. F., 16 mar. 2020, I : Tidsskrift for professionsstudier. 16, 30, s. 138-141 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Åben adgang

A career open to the talents: Nurses’ doing and focus during the history

Falch, L. A., 10 okt. 2020, (Accepteret/In press) I : Nursing Philosophy.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

A case study of 5th generation district heating and cooling based on foundation pile heat exchangers (Vejle, Denmark)

Tordrup, K. W., Poulsen, S. E., Andersen, T. R., Alberdi Pagola, M. & Cerra, D., 5 maj 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

A case study of the sizing and optimisation of an energy pile foundation (Rosborg, Denmark)

Alberdi Pagola, M., Poulsen, S. E., Jensen, R. L. & Madsen, S., 2020, I : Renewable Energy. 147, 2, s. 2724-2735 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

A comparative study of mentoring for new teachers

Shanks, R., Tonna, M. A., Krøjgaard, F., Paaske, K. A., Robson, D. & Bjerkholt, E., 9 apr. 2020, I : Professional Development in Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

A conceptual model for planning individual physical exercise training for elderly citizens undergoing rehabilitation

Teljigovic, S., Søgaard, K., Sandal, L. F., Dalager, T., Nielsen, N. O., Sjøgaard, G. & Holm, L., 2020, (Under udarbejdelse) I : BMJ Open.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Adaptations of lesson study in a Danish context: Displacements of teachers' work and power relations

Skott, C. K. & Møller, H., 2020, I : Teaching and Teacher Education. 87, 10 s., 102945.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Aesthetic Encounters and Play Pockets: On Framing Blurred Practices with Art, Aesthetics, and Play in Danish Day Care Institutions

Blomgren, H., 2020, (Accepteret/In press). 3 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Affective spaces, humour and power in 24-hour care institutions for young people in vulnerable positions

Christensen, M., 11 maj 2020, I : Qualitative Social Work. 19, 3, s. 501-514

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Affordance of Fun Failure in Non-Virtual Lessons

Jensen, C. G. & Dau, S., 2020, Gamescope: The potential for gamification in digital and analogue places. Erløv Hansen, O., Jensen, T. & Rosenstand, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, ([Ukendt]).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferenceartikel i proceeding

Afternoon snacktime languaging in the nursery

Daugaard, L. M., 24 sep. 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Age-related differences in motives for contacting out-of-hours primary care: a cross-sectional questionnaire study in Denmark

Moth, G., Christensen, M. B., Christensen, H. C., Carlsen, A. H., Riddervold, I. S. & Huibers, L., 23 jul. 2020, I : Scandinavian Journal of Primary Health Care. 38, 3, s. 272-280

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

A home-based exercise and activity modification program in patients with acetabular retroversion and excessive anterior pelvic tilt

Brekke, A. F., Overgaard, S., Mussmann, B., Poulsen, E. & Holsgaard-Larsen, A., 17 sep. 2020, (Accepteret/In press) I : Gait & Posture.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

A home-based exercise and activity modification program in patients with acetabular retroversion and excessive anterior pelvic tilt: A feasibility and intervention study

Brekke, A. F., Overgaard, S., Mussmann, B., Poulsen, E. & Holsgaard-Larsen, A., 22 okt. 2020, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Aktionslæring og aktionsforskning i skoleudviklingsprocesser

Pjengaard, S., 1 mar. 2020, Aktionsforskning - et læringsperspektiv. Borup, J., Frimann, S. & Sunesen, M. K. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 225-245 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Aldring og muskel- og skeletsygdommes indflydelse på funtionsevne

Jensen, M. M. & Nielsen, L. M., 1 apr. 2020, Klinisk reumatologi. Danneskiold-Samsøe, B., Ejlersen Wæhrens, E., Amris, K. & Henriksen, M. (red.). 3 udg. Munksgaard, s. 33-42

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

'Alle elever til folkeskolens prøver' - om et kompetenceudviklingsforløb i specialklasser

Søndberg, A. & Gottlieb, L., 1 okt. 2020, I : Specialpaedagogik. årg. 40, nr. 3, 2020, s. 17-31 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Allerede fra helt små bliver danske børn udsat for kønsstereotyper - det påvirker dem hele arbejdslivet

Rønhof, C., Hermann, S., Jensen, H. G., Rasch-Christensen, A., Laursen, P. F., Frederiksen, M. & Hviid, P., 2 jul. 2020, I : Berlingske Tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAvisartikelFormidling

Alterations in Task-Related Brain Activation in Children, Adolescents and Young Adults at Familial High-Risk for Schizophrenia or Bipolar Disorder: A Systematic Review

Johnsen, L. K., Ver Loren Van Themaat, A. H., Larsen, K. M., Burton, B. K., Baaré, W. F. C., Madsen, K. S., Nordentoft, M., Siebner, H. R. & Plessen, K. J., 2020, I : Frontiers in Psychiatry. 11, 632.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Anbefalinger til kompetencer for ergoterapeuter i den palliative indsats

Lindahl-Jacobsen, L. E. & Brekke, M. F., jan. 2020, 2. udg. 27 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Anbefalinger til kompetencer for ergoterapeuter I den palliative indsats. 2. udgave.

Lindahl-Jacobsen, L. E. & Brekke, M. F., 2020, 2 udg.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Anbefalinger til kompetencer for ergoterapeuter indenfor det medicinske akutområde

Nielsen, L. M., 2020

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Fil
2 Downloads (Pure)

Anbringelser i socialpolitikken

Ebsen, F. C., jun. 2020, I : uden for nummer. 20, 40, s. 4-13 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

An Enactive Approach to Movement Integration in Education: Outline for a Didactical Framework

Madsen, K. L. & Aggerholm, K., 1 sep. 2020, (Afsendt) I : Interchange.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review