Søg koncepter
|
Valgte filtre
|
- 1 - 50 ud af 38.446 resultater
Søgeresultater
-
2023
The Institutional Development of Podcasting: From Hobby Projects to Platform Content
Kammer, A. S. & Sejersen, T. S., 2023, (Under udarbejdelse) Routledge.Bidragets oversatte titel :Podcast-mediets institutionelle udvikling: Fra hobby til platforme Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Bog › Forskning
-
2022
24 forskere i opråb: Rapport om sprogscreening bygger på misforståelser
Kjærbæk, L., Ahrenkiel, A., Andersen, L. K., Cadierno, T., Clausen, M. C., Daryai-Hansen, P., Daugaard, L. M., Esbensen, A., Hansen, C. F., Holm, L., Holmen, A., Karrebæk, M. S., Søndergaard Knudsen, H. B., Kolstrup, K. L., Kristjansdottir, B., Laursen, H. P., de López, K. J., Engberg-Pedersen, E., Sigsgaard, A-V. M., Steffensen, T. & 4 flere, , 27 apr. 2022, POV International.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier › Formidling
-
ABO haemolytic disease of the newborn: Improved prediction by novel integration of causative and protective factors in newborn and mother
Krog, G. R., Lorenzen, H., Clausen, F. B., Hansen, A. T., Donneborg, M. L. & Dziegiel, M. H., 2022, I: Vox Sanguinis. 117, s. 415–423 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Absalons studerende laver og smager mad for virksomheder
Aaslyng, M. A. D., Laugesen, S. M. B. & Kamuk, A., feb. 2022Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Academic Self-efficacy in Education: Nature, Assessment, and Research
Khine, M. (red.) & Nielsen, T. (red.), 8 mar. 2022, Springer Nature. 325 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Antologi › Forskning › peer review
-
Academic Self-efficacy in Educational Contexts: from Current Research to Future Directions
Nielsen, T. (red.) & Khine, M. (red.), 8 mar. 2022, Academic Self-efficacy in Education: Nature, Assessment, and Research. Khine, M. & Nielsen, T. (red.). Springer Nature, 5 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Active employee communication roles in organizations: A framework for understanding and discussing communication role expectations
Verhoeven, J. W. M. & Madsen, V. T., 1 feb. 2022, (Accepteret/In press) I: International Journal of Strategic Communication. 38 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Adherence and barriers to the vitamin D and calcium supplement recommendation at Danish nursing homes: A cross-sectional study
Mortensen, C., Tetens, I., Kristensen, M., Bailey, P. S. & Beck, A. M., 2022, I: BMC Geriatrics. 22, 1, 9 s., 27.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil7 Downloads (Pure) -
Adult Daughters of Alcoholic Parents—A Qualitative Study of These Women’s Pregnancy Experiences and the Potential Implications for Antenatal Care Provision
Johnsen, H., Juhl, M., Møller, B. K. & de Lichtenberg, V., 1 mar. 2022, I: International Journal of Environmental Research and Public Health. 19, 6, 3714.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
A focused ethnographic study on grammar teaching practices across language subjects in schools
Kabel, K., Christensen, M. V. & Brok, L. S., 2022, I: Language, Culture and Curriculum. 35, 1, s. 51-66 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
AHRR (cg5575921) methylation safely improves specificity of lung cancer screening eligibility criteria: A cohort study
Jacobsen, K. K., Schnohr, P., Jensen, G. B. & Bojesen, S. E., 2022, I: Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention. 31, 4, s. 758–765Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Aktivt medborgerskab for mennesker med demens
Peoples, H., feb. 2022, I: Ergoterapeuten - Forskning. s. 48-54 7 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Alternative kostideologier
Kristensen, S. T. & Rasmussen, U. H., 13 jan. 2022, Mad, mennesker og måltider: samfundsvidenskabelig perspektiver. Holm, L. & Kristensen, S. T. (red.). 3. udg. København: Munksgaard, s. 431-446 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Ambivalence in nurses' use of the early warning score: A focussed ethnography in a hospital setting
Mølgaard, R. R., Jørgensen, L., Christensen, E. F., Grønkjaer, M. & Voldbjerg, S. L., maj 2022, I: Journal of Advanced Nursing. 78, 5, s. 1461-1472 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Analyse af pædagogiske læringsmiljøer i dagtilbud
Jensen, A. S., feb. 2022, I: Det gode børneliv. 4, 1Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Åben adgang -
Analysis of Industry 4.0 Capabilities: A Perspective of Educational Institutions and Needs of Industry
Christiansen, L., Laursen, E. S., Mahmood, K., Otto, T., Kristensen, J. H., Lasse, A. H., Brunø, T. D. & Schou, C., 2022, Towards Sustainable Customization: Bridging Smart Products and Manufacturing Systems - Proceedings of the 8th Changeable, Agile, Reconfigurable and Virtual Production Conference CARV 2021 and 10th World Mass Customization and Personalization Conference MCPC 2021. Andersen, A-L., Andersen, R., Brunoe, T. D., Larsen, M. S. S., Nielsen, K., Napoleone, A. & Kjeldgaard, S. (red.). Springer, s. 887-894 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
-
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: Slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning
Andersen, L. B., Brabrand, C., Buhl, M., Caprani, O., Georgsen, M., Hachmann, R., Hjorth, M., Jørnø, R. L. V., Køhrsen, L., Misfeldt, M., Nørgård, R. T., Nortvig, A-M. & Rehder, M. M., 15 jan. 2022, København: Børne- og Undervisningsministeriet. 57 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Rapport › Forskning
Åben adgangFil1 Downloads (Pure) -
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: Slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning
Andersen, L. B., Brabrand, C., Buhl, M., Caprani, O., Georgsen, M., Hachmann, R., Hjorth, M., Jørnø, R. L. V., Køhrsen, L., Misfeldt, M., Nørgård, R. T., Nortvig, A-M. & Rehder, M. M., jan. 2022, Vidensnetværk af forskere og fageksperter i teknologiforståelse. 56 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Rapport › Forskning
Åben adgangFil4 Downloads (Pure) -
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning
Andersen, L. B., Brabrand, C., Buhl, M., Caprani, O., Georgsen, M., Hachmann, R., Hjorth, M., Jørnø, R. L. V., Køhrsen, L., Misfeldt, M., Nørgård, R. T., Nortvig, A-M. & Rehder, M. M., 1 feb. 2022, 57 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Rapport › Formidling
Åben adgangFil6 Downloads (Pure) -
Angst og utryghed hos borgere med svær KOL – hvordan opleves og håndteres disse fænomener hos borgeren og hos de sundhedsprofessionelle både i det kommunale tilbud og på hospitals-niveau
Husted, M. R., Hansen, L. V., Smorawski, G. A. & Noe, B. B., 2022, (Under udarbejdelse) I: Fag & Forskning..Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Anvendelse af digitale løsninger i rehabilitering
Kruse, N. B. & Skødt Nielsen, K., 16 mar. 2022, Klinisk praksis i ergoterapi og fysioterapi. Brøndum Holm, H., Schacht Laisen, R., Kiirdal Niemann, H. & Sjöberg, N. E. (red.). København: Gad, s. 313-323 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Anvendelse af grønne omgivelser i ergoterapeutisk praksis
Pedersen, S. H. & Jensen, M. M., 2 jun. 2022, (Accepteret/In press).Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Formidling
-
A qualitative study portraying nurses' perspectives on transitional care between intensive care units and hospitals wards
Herling, S. F., Brix, H., Andersen, L., Jensen, L. D., Handesten, R., Knudsen, H. & Bove, D. G., 2022, I: Scandinavian Journal of Caring Sciences.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
A Review on allgemeinbildung and digital technologies in mathematics education
Johansen, S. G., 2022, (Under udarbejdelse). 8 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Assessment of the psychometrics of the Students' Attitudes towards Addressing Sexual Health Extended (SA-SH-Ext) questionnaire for social educator students
Lunde, G. H., Blaalid, L., Gerbild, H. N. & Josefesson, K. A., 3 apr. 2022, I: Journal of Sexual Medicine. 10, 3Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Associations and potential effect modifications between self-assessed health and health literacy, loneliness and education: A cross-sectional study
Andersen, J., Bak, C. K., Beck-Berghoff, G., Bøggild, H., Christian, T-P. & Svendsen, M., 2022, (Afsendt) I: Scandinavian Journal of Public Health.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Associations of health literacy with health related quality of life: a combined register- and survey based study
Svendsen, M., Sørensen, K., Liepinynte, L., Riddersholm, S., Bak, C. K., Nielsen, G., Mortensen, R., Bøggild, H., Torp-Pedersen, C. & Petersen, K., 2022, (Afsendt) I: Health and Quality of Life Outcomes.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Associations of health-related quality of life with sociodemographic characteristics, health, pain, and lifestyle factors, and motivation for changing lifestyle in adults living with chronic pain: a cross-sectional exploratory study
Nielsen, S. S., Skou, S. T., Larsen, A. E., Søndergaard, J. & Christensen, J. R., 2022, I: Scandinavian journal of pain. 22, 1, s. 142-153Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
At evaluere liv
Montes de Oca, L. & Villumsen, A. M., 24 mar. 2022, I: CEPRA-striben. 29, s. 16-27 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
At forholde sig professionelt: Pædagogens professionsdannelse som eksemplarisk case
Henriksen, M. & Hammershøj, L. G., 7 mar. 2022, (Afsendt) I: Tidsskrift for professionsstudier. 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
At gribe den styrkede læreplan som afsæt for det gode børneliv
Tomas, E., Togsverd, L. & Stanek, A. H., 2022, Styrket børnehavepædagogisk tradition eller mere læring?: kritiske analyser af den nye læreplan. Stanek, A. H., Togsverd, L. & Ellegaard, T. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 237-242 6 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
At komme ind i professionen. Fra de studerendes perspektiv
Høyer, H. & Lang, N. R., 25 mar. 2022, I: Diætisten. 176, s. 8-10 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil3 Downloads (Pure) -
At leve med fedme
Holm, L. & Kristensen, S. T., 13 jan. 2022, Mad, mennesker og måltider: samfundsvidenskabelig perspektiver. Holm, L. & Kristensen, S. T. (red.). 3. udg. København: Munksgaard, s. 397-412 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
At lytte på baggrunde i pædagogiske situationer – deltagelsesmuligheder for mennesker med handicap
Steno, A. M. & Rasmussen, G. L., 2022, I: Forskning i pædagogers profession og uddannelse. 6, 1, s. 23-34 11 s., 2.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Atmosfære som æstetisk empowerment: - når sanserne bringes i spil på de nye fødestuer på Gødstrup Hospital
Folmann, B., 2022, (Afsendt) Snoezel i Danmark (tentativ titel).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Atrial Fibrillation Specific Exercise Rehabilitation: Are We There Yet?
Buckley, B. J. R., Risom, S. S., Boidin, M., Lip, G. Y. H. & Thijssen, D. H. J., apr. 2022, I: Journal of Personalized Medicine. 12, 4, 610.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review › Forskning › peer review
Åben adgang -
Attentional Capacity during Dual-task Balance Performance Deteriorates with Age before the Sixties
Bech, S. R., Kjeldgaard-Man, L., Sirbaugh, M. C., Egholm, A. F., Mortensen, S. & Laessoe, U., 2022, I: Experimental Aging Research. 48, 1, s. 86-98 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Attitudes towards Addressing Sexual Health (PA-SH-D)
Elnegaard, C. M., Christensen, J., Thuesen, J., Areskoug Josefsson, K. & Gerbild, H. N., 2022, (Accepteret/In press) I: Journal of Sexual Medicine.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Authority-in-Action: How Voices are Negotiated through Idiomatic Formulations during Organizational Downsizing
Aggerholm, H. K. & Asmuß, B., 2022, (Accepteret/In press) Speaking with One Voice.: Multivocality and Univocality in Organizing.. New York: Routledge, s. 19-40 21 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Backchannels – ’Covert Digital Backchannels in the Overt Classroom’
Kjærgaard, T., Hachmann, R. & Rasmussen, H. F., 1 okt. 2022, (Accepteret/In press) Proceedings to Eureopean Conference on E-learing 2022. Academic Conferences and Publishing InternationalPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
-
Back to basics i et organisationsdidaktisk blik
Andersen, F. B., 2022, I: Ledelse i Morgen. 25, 4, s. 18-24 7 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning
-
Being brought in dead to an emergency department is not a good death and unfortunately not a rare event among the elderly
Bove, D. G., Timm, H., Herling, S. F., Gjersøe, P. & Sørensen, N., 9 jun. 2022.Bidragets oversatte titel :Poster presentation: At blive bragt ind død på en akut afdelingen er ikke en god død men desværre ikke en sjælden begivenhed blandt ældre.: Indbragte død i en akutafdeling Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Poster › Forskning › peer review
-
Between Personal and Public Interest: How Algorithmic News Recommendation Reconciles with Journalism as an Ideology
Møller, L. A., 15 feb. 2022, I: Digital Journalism.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Bevægelsesfrihed: hvad kan pandemien lære os om frihed i bevægelsespædagogiske kontekster?
Lund, O. & Volshøj, E. S., 2022, I: Forum for Idraet. 36, 2Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Bildung in the Digital Age: Exploring Bildung Through Digital Media in Education
Kergel, D. (red.), Paulsen, M. (red.), Garsdal, J. (red.) & Heidekamp-Kergel, B. (red.), 2022, London: Routledge. 208 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjer › Bog › Forskning
-
BIM standards and classification systems in data validation
Winther Jensen, F. & Gade, P. N., 4 apr. 2022, (Accepteret/In press) I: 29th EG-ICE International Workshop on Intelligent Computing in Engineering.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Konferenceartikel › Forskning › peer review
-
Bloksøgning - hvad er det? (eksempel fra Erhverv)
Rasmussen, B. N., 19 jan. 2022Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Visuelle produkter › Undervisning
-
Boganmeldelse: Vi kalder det for prekariat
Moestrup, S. D., 4 maj 2022, I: Ny Tid.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Formidling
-
Borgerperspektiver på handicapområdet: interviews som en inddragende metode i forskning og i pædagogisk arbejde
Koumaditis, L. J. & Jørgensen, A. S., 11 apr. 2022, I: Forskning i pædagogers profession og uddannelse. 6, 1, s. 35-50 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil -
Brug elevernes forforståelse i undervisningen
Kirkegaard, P. O., 25 jan. 2022, I: Kaskelot. 239, s. 40-42 3 s., 40.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling