Find publikationer

Søg i alt indhold

Filtre for Publikationer

Søg koncepter
Valgte filtre

Forskningsenheder

  • VIA University College
2021

Mulighedernes Didaktik

Brahe-Orlandi, R. (red.), Højlund, C. (red.), Østergaard, T. (red.), Ramsgaard, M. B. (red.) & Thomassen, M. L. (red.), 2021, (Under udarbejdelse) Frydenlund Academic.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

Pædagogers arbejde med børn som deltagere i pædagogisk udvikling og evaluering: ”Hvor skal sofaen stå?”

Koch, A. B., 2021, (Under udarbejdelse) Perspektiver på børns deltagelsesmuligheder i socialt og pædagogisk arbejde: - praksis, forskning og udvikling - Et nordisk og tværvidenskabeligt perspektiv. Kornerup, I. & Petersen, M. (red.). Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Taking part in children's free play

Lund, O., 2021, (Under udarbejdelse) Child-centredness. Routledge, Taylor & Francis Group

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2020

A case study of the sizing and optimisation of an energy pile foundation (Rosborg, Denmark)

Alberdi Pagola, M., Poulsen, S. E., Jensen, R. L. & Madsen, S., 2020, I : Renewable Energy. 147, 2, s. 2724-2735 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

A comparative study of mentoring for new teachers

Shanks, R., Tonna, M. A., Krøjgaard, F., Paaske, K. A., Robson, D. & Bjerkholt, E., 9 apr. 2020, I : Professional Development in Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Aldring og muskel- og skeletsygdommes indflydelse på funtionsevne

Jensen, M. M. & Nielsen, L. M., 1 apr. 2020, Klinisk reumatologi. Danneskiold-Samsøe, B., Ejlersen Wæhrens, E., Amris, K. & Henriksen, M. (red.). 3 udg. Munksgaard, s. 33-42

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Anbefalinger til kompetencer for ergoterapeuter indenfor det medicinske akutområde

Nielsen, L. M., 2020

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Fil
1 Downloads (Pure)

An Enactive Approach to Movement Integration in Education: Outline for a Didactical Framework

Madsen, K. L. & Aggerholm, K., 1 sep. 2020, (Afsendt) I : Interchange.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Antropocæn og posthuman litteratur

Fibiger, J. & Kristensen, S. D., 2 dec. 2020, Litteraturens huse. Granild, L. (red.). Systime, 40 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

A review of nature-based solutions for urbanwatermanagement in European circular cities: a critical assessment based on case studies and literature

Volkan Oral, H., Carvalho, P., Gajewska, M., Ursino, N., Masi, F., D. van Hullebusch, E., K. Kazak, J., Expositoh, A., Cipolletta, G., Andersen, T. R., Christian Finger, D., Simperler, L., Regelsberger, M., Rous, V., Radinja, M., Buttiglieri, G., Krzeminski, P., Rizzo, A., Dehghanian, K., Nikolova, M. & 1 flere, Zimmermann, M., 2020, I : Blue-Green Systems. 2, 1, s. 112–136 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Åben adgang

Assessing social, emotional, and intercultural competences of students and school staff: A systematic literature review

Müller, F., Denk, A., Lubaway, E., Sälzer, C., Kozina, A., Veršnik Perše, T., Rasmusson, M., Jogovic, I., Nielsen, B. L., Rozman, M., Ojsteršek, A. & Jurko, S., 2020, I : Educational Research Review. 29, s. 1-24 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

At forske i daginstitutioner som et politiseret felt

Buus, A. M. & Bendix-Olsen, K., 2020, (Under udarbejdelse) I : Kommer senere.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

At have en stemme i klassen - fagligt og socialt

Slåttvik, A. B. & Krogh, K. E., 2020, Undervisning af ordblinde elever i alle fag. Bundgaard Svendsen, H. (red.). 1 udg. København: Akademisk Forlag, s. 103-113 11 s. (Didaktikserien).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

At håndtere flertydighed under pres: elevskriveres tekstnormer og skriverselv ved folkeskolens afgangseksamen i skriftlig fremstilling

Troelsen, S., 5 jun. 2020, I : Nordic Journal of Literacy Research. 6, 1, s. 126-183 58 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

At læse med sanserne forrest: Kreativitet i litteraturundervisningen

Henkel, A. Q., maj 2020, En mere kreativ skole. Boelt, V., Jørgensen, M. & Littauer, A. (red.). Aarhus: KvaN, s. 152-169 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

At møde det hellige med varsom tilbageholdenhed

Herholdt, S. & Delmar, C., 2020, (Accepteret/In press) Sygeplejens superhelte. Hvordan sygeplejeteori kan inspirere praksis.. Martinsen, B., Pia, D. & Annelise, N. (red.). København: Munksgaard

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

At tale med børn i dagtilbuddets hverdag

Kristensen, I. S., 27 apr. 2020

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Åben adgang

Backwash efficiency evaluated based on geophysical method

Lund, M. D. & Bording, T., 30 jan. 2020, s. 12-12. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskning

Baggrund for faget

Duch, H. S., 2020, Sandheder og menneskesyn: pædagogisk videnskabsteori for erhvervsskolelærere. Gudnason, A. & Hersom, H. (red.). Odense: PRAXIS, s. 13-15 3 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Balancing Blood Sugar: Fasting, Feeling, and Time Work During the Egyptian Ramadan

Dalsgård, A. L. & Thorsen, M. K., 2020, Time Work: Studies of Temporal Agency. Flaherty, M., Meinert, L. & Dalsgård, A. L. (red.). Berghahn Books

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Barriers and Enablers in the Implementation of a Standardised Process for Nutrition Care: Findings from a Multi-National Survey of Dietetic Professionals in 10 Countries

Lövestam, E., Vivanti, A., Steiber, A., Boström, A-M., Devine, A., Haughey, O., Kiss, C. M., Lang, N. R., Lieffers, J., Lloyd, L., O’Sullivan, T. A., Papoutsakis, C., Peersen, M. C., Thoresen, L. & Orreval, Y., 2020, I : Journal of Human Nutrition and Dietetics. 33, 2, s. 252-262 11 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Barriers towards physical activity in COPD: a quantitative cross-sectional, questionnaire-based study

Sritharan, S. S., Østergaard, E. B., Callesen, J. L., Elkjær, M., Sand, L., Hilberg, O., Skaarup, S. H. & Løkke, A., 5 sep. 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Befri Pædagogikken: Redaktionel indledning til temanummer om kernefaglighed

Rothuizen, J. J. & Harbo, L. J., jun. 2020, I : Tidsskrift for Socialpædagogik. 23, 1, s. 1-4 4 s., 1.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Beslutningsprocesser i socialt arbejde med fokus på underretninger - et litteraturstudie

Gjedde, C. A., Villumsen, A. M. & Klitbjerg-Nielsen, C., 2020, (Under udarbejdelse) I : Endnu ukendt.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Bevægelse i matematikundervisningen

Westphael, H., 30 jan. 2020, 1 s. EMU.dk.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Bevægelsesglæde: et fysisk, metafysisk, traditionsbundet og forpligtende fænomen

Jensen, J-O., 2020, Sans for bevægelse: livsnerven i pædagogisk arbejde. Lund, O. & Jensen, J-O. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 205-222 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Blokmodellen: en overset repræsentation i dansk matematikundervisning?

Sunde, P. B., Jóelsdóttir, L. B. & Pedersen, P. L., 2020, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2, s. 23-46

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang
Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Borgerkorps: En tværprofessionel studieaktivitet i sundhedsuddannelser

Bager, I. L., Krause-Jensen, L. G., Jochumsen, B. W. & Iversen, M. K. F., 1 jan. 2020, (Under udarbejdelse) I : Sundhedsprofessionelle Studier.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Brug nationalparken som klasseværelse

Bendix, M. & Barfod, K. S., jun. 2020, I : min nationalpark. 2, s. 48-49 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAvisartikelFormidling

Åben adgang

Bygningsintegreret varme- og køleforsyning til fremtidens resiliente byer

Poulsen, S. E., Tordrup, K. W., Alberdi Pagola, M., Cerra, D. & Andersen, T. R., 25 feb. 2020, VIA University College. 82 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
6 Downloads (Pure)

Bæredygtighed i historie: Dannelsesperspektiver i historiefaget i det antropocæne

Leth, M. A., jul. 2020, Bæredygtighed og bæredygtig udvikling: uddannelse, dannelse og fagdidaktik i skole, erhvervs- og professionsuddannelser. Garsdal, J. (red.). Aarhus: VIA University College, s. 20-39 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Bæredygtighed og bæredygtig udvikling: uddannelse, dannelse og fagdidaktik i skole, erhvervs- og professionsuddannelser

Garsdal, J. (red.), jul. 2020, Aarhus: VIA University College. 123 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

Åben adgang
Fil
40 Downloads (Pure)

Bæredygtighed og ”GeoCapabilities” i folkeskolens fællesfaglige naturfagsundervisning og -prøve.

Conradsen, K. & Clausen, S. W., jul. 2020, Bæredygtighed og bæredygtig udvikling: uddannelse, dannelse og fagdidaktik i skole, erhvervs- og professionsuddannelser. Garsdal, J. (red.). Aarhus: VIA University College, s. 8-19 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Åben adgang
Fil

Bæredygtighed på tekniske erhvervsuddannelser

Skov, T. K. & Marcussen, B. H., jul. 2020, Bæredygtighed og bæredygtig udvikling: uddannelse, dannelse og fagdidaktik i skole, erhvervs- og professionsuddannelser. Garsdal, J. (red.). Aarhus: VIA University College, s. 56-67 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Åben adgang
Fil
12 Downloads (Pure)

Børn, bøger og forhindringspædagogik

Johansen, M. B., feb. 2020, I : Børn & bøger. 2, s. 14-15 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Børneperspektiver og udsatte børns deltagelse

Koch, A. B., 21 feb. 2020, Børn som aktører i eget liv gennem brug af digitale redskaber og medier: Børn som aktører - håndbog. Børnecentret (red.). Aarhus Kommune, s. 10-13 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Børnesensitive perspektiver: – voksnes ”adgang” til børns oplevelser

Koch, A. B., jan. 2020, Opsporing og underretninger i dagtilbud. Villumsen, A. M. & Petersen, K. E. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 193-208 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Børnesprog i daginstitution – fra hvad kan børn til hvad gør børn?

Slingerland, R. H., 14 jan. 2020

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Åben adgang

Børnevenlig skoleforberedelse i naturen

Sørensen, H. V., 2020, (Under udarbejdelse) Børns perspektiver... Koch, A. B. (red.).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Circularity City - Shaping our urban future

Sack-Nielsen, T., 2020, Circularity City - Shaping our urban future. Bind 1. s. 101-102, 106-111 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Classes and Politics: A Changing Relationship

Harrits, G. S. & Stubager, R., 2020, The Oxford Handbook of Danish Politics. Christiansen, P. M., Elklit, J. & Nedergaard, P. (red.). Oxford: Oxford University Press, s. 242-258 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Collaboratively Designing for Learning

Buus, L., 2020, Rigor and Inter-Disciplinary Communication. Marlowe, T. & Callaos, N. (red.). 1 udg. Online, Bind 18. s. 27-29 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Åben adgang

Come together - professional development of career guidance practitioners through co-generative learning

Poulsen, B. K. & Buland, T., 2020, Career and career guidance in the Nordic countries. Haug, E. H., Hooley, T., Kettunen, J. & Thomsen, R. (red.). Leiden: Brill, s. 219-234 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Conceptualizing context in entrepreneurship education: a literature review

Thomassen, M. L., Middleton, K. W., Ramsgaard, M. B., Neergaard, H. & Warren, L., 2020, I : International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research. 26, 5, s. 863-886 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review