Find publikationer

Søg i alt indhold

Filtre for Publikationer

Søg koncepter
Valgte filtre

Forskningsenheder

  • UC SYD
2021

Action Plans as Boundary Objects

Beck, A-M. T., 2021, (Under udarbejdelse) I : Advances in Social Work.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Arrangementet som pædagogisk handlingsform: pædagogers faglighed i skole og SFO

Overgaard Larsen, D., Jacobsen, G. H. & Nielsen, O. S., 9 mar. 2020, I : Forskning i pædagogers profession og uddannelse. 4, 1, s. 33-46 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Associations and potential effect modifications between self-assessed health and health literacy, loneliness and education: A cross-sectional study

Andersen, J., Bak, C. K., Beck-Berghoff, G., Bøggild, H., Christian, T-P. & Svendsen, M., 6 apr. 2020, (Afsendt) I : Scandinavian Journal of Public Health.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Associations of health literacy with health related quality of life: A combined register- and survey based study

Svendsen, M., Sørensen, K., Liepinynte, L., Riddersholm, S., Bak, C. K., Nielsen, G., Mortensen, R., Bøggild, H., Torp-Pedersen, C. & Petersen, K., 2020, (Under udarbejdelse) I : Health and Quality of Life Outcomes.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Associations of health literacy with social determinants, health risk behaviour, and health status_ A national population-based survey among Danish adults

Svendsen, M., Bak, C. K., Sørensen, K., Riddersholm, S., Skals, R., Mortensen, R., Bøggild, H., Nielsen, G. & Pedersen, C. T., 2020, (Accepteret/In press) I : BMC Public Health.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

At være ordblind elev i Danmark

Elmstrøm, S., 16 mar. 2020, 30 s. atlantbib.org.

Publikation: AndetUndervisningsmateriale

Bedre formidling af kunst i skolen

Skov, L. I., 2020, 4 s.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Børn, unge, bevægelse og sundhed

Skovgaard, T., Smedegaard, S. & von Seelen, J., 2020, I : MOV:E. 9, s. 4 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftForordFormidling

Åben adgang

Co-Creating a Virtual Alcohol Prevention Simulation with Young People

Guldager, J. D., Vallentin-Holbech, L., Dietrich, T., Rundle-Thiele, S., Majgaard, G., Lyk, P. & Stock, C., 9 feb. 2020, I : International Journal of Environmental Research and Public Health. 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Co-Designing and Learning in Virtual Reality: Development of Tool for Alcohol Resistance Training

Lyk, P., Majgaard, G., Vallentin-Holbech, L., Guldager, J. D., Dietrich, T., Rundle-Thiele, S. & Stock, C., 2020, I : Electronic Journal of E-Learning. s. 213 228 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Communicative processes between patients with advanced prostate cancer and health professionals: A phenomenological-hermeneutic study

Løwe, M. M., 19 jun. 2020, Print and Sign, SDU. 203 s.

Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomKandidatspecialeForskningpeer review

Costs of bed bath: A Scoping Review

Veje, P. L., Primdahl, J., sørensen, J., Chen, M. & Jensen, C. S., 26 aug. 2020, I : Nursing Economics. 38, 4, s. 194 202 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Danmark bestod den eksistentielle tryktest

Prinds, C. L., Søndergaard, J., Hvidt, N. C., Viftrup, D. T., Wallin, J. A., Nissen, R. D., Thomsen, K. F., Moestrup, L., Stripp, T. K. & Falkø, E., 17 maj 2020, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAvisartikelFormidling

Dansklæreres målforståelser i didaktiske design med innovation

Kiær, K. & Ferot, C. R. L., 2020, En moderne og aktuel didaktik. Qvortrup, A. & Kiær, K. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 127-156 30 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Den færdige fagligheds tænkelige forbandelser

Petersen, M., 2020, I : Tidsskrift for Socialpædagogik. 23, 1, s. 31-48 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Dialog og lytning

Skov, L. I. & Carlsen, D., 2020, Didaktisk opslagsbog. Brodersen, P. (red.). 1 udg. københavn: Hans Reitzels Forlag, s. 45-50 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

1 Downloads (Pure)

Differentiering

Carlsen, D., 15 maj 2020, Didaktisk opslagsbog. Brodersen, P. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 67-73 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Digital Storytelling for kvinder med tidligere akut kejsersnit

Folmann, B., 10 jul. 2020, 8 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Dignity in End of life Care at Hospice: An Action Research Study

Viftrup, D. T., Hvidt, N. C. & Prinds, C. L., 20 apr. 2020, (Accepteret/In press) I : Scandinavian Journal of Caring Sciences.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Do student social background and school context affect implementation of aschool-based physical activity program?

Guldager, J. D., von Seelen, J., Andersen, P. T. & Leppin, A., 18 jun. 2020, I : Evaluation and Program Planning.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Fil

E-bog om at være ordblind elev i Danmark

Elmstrøm, S., sep. 2020, I : Ordblindebladet. s. 20-21 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Een plan som grænseobjekt

Nielsen, T. K. H., Rasmussen, B. M. & Beck, A-M. T., 2020, (Under udarbejdelse) Een plan som grænseobjekt.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapport

Empowerment, Brugerinddragelse og samskabelse - fra teori til praksis

Andersen, P. T. & Bak, C. K., 11 maj 2020, (Accepteret/In press) Sundhedsfremme i kommuner og lokalsamfund: mellem forskning, planlægning og praksis. Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

En moderne og aktuel didaktik

Qvortrup, A. (red.) & Kiær, K. (red.), 2020, Frederikshavn: Dafolo. 204 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiForskningpeer review

Forandringer i organisatoriske rutiner: Læsevejledning og testning i skolen som eksempel

Kiær, K. & Albrechtsen, T. R. S., 2020, I : Forskning & Forandring. s. 28-46

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Fællesskaber i STU skal stilladseres

Beck, A-M. T., Nøttrup, J. & Jones, S. P., 2020, I : Tidsskriftet Specialpædagogik.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Genkaldelsesøvelser som en effektiv læringsstrategi

Albrechtsen, T. R. S., 2020, EMU.dk.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Giv det digitale liv en tanke

Holmboe, P., 3 aug. 2020, Læremiddel.dk.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Åben adgang

Handleplanen som grænseobjekt i det socialfaglige arbejde

Nielsen, T. K. H., Rasmussen, B. M. & Beck, A-M. T., 2020, (Under udarbejdelse) I : Research on Social Work Practice.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Health, well-being and education. Building a sustainable future. The Moscow statement on Health Promoting Schools

von Seelen, J., 2020, I : Health Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Health literacy and receiving public benefit: A cross-sectional study in Denmark

Svendsen, I., Damgaard, M., Bak, C. K., Bøggild, H., Torp Pedersen, C., Svendsen, M. & Berg-Beckhoff, G., 17 jun. 2020, (Under udarbejdelse) I : International Journal of Public Health.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

"Historie". Historieundervisningens kulturhistorie. en undersøgelse af historieundervisning i vores samtid

Grevy, C., 3 mar. 2020, Historie, kultur & didaktik. Kasch, H. (red.). Vejle: Forlaget Pendulum, s. 59-168 109 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Hvad skal vi bruge det til? Ansigtsløs kommunikation i praksis – et danskdidaktisk perspektiv

Kiær, K. & Neigaard, M., 2020, En moderne og aktuel didaktik. Qvortrup, A. & Kiær, K. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 83-102 20 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Hvordan kan sundheden fremmes hos voksne med psykisk sygdom? – Implementering af et nyudviklet sundhedspædagogisk koncept til facilitering af bedre samarbejde om sundhed

Levisen, V. D. H., Oest, L., Saurbrey Pals, R., Laursen, R. H., Rauff, K. & Hempler, N. F., aug. 2020, BestPractice.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Håndtering af vanskelige skolesituationer

Poulsen, C. H., 2020, I : Psyke & Logos.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Informal pathways as a response to limitations in formal categorization of referrals in child and family welfare

Villumsen, A. M. A. & Søbjerg, L. M., 2020, I : Nordic Social Work Research.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang
Åben adgang

K.E. Bugge løftede dem, han talte med, så de forstod på lige fod med ham: Mindeord

Andersen, K. M. & Larsen, L., 8 jan. 2020, 1 s.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Knowledge transformation across changes in situational demands between education and professional practice

Dohn, N. B. & Hachmann, R., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Bonderup Dohn, N., Børsen Hansen, S. & Hansen, J. J. (red.). Routledge, s. 249-266

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Literacy coaches and the dilemmas in supporting teachers' use of learning materials

Kiær, K. & Albrechtsen, T. R. S., 2020, Researching Textbooks and Educational Media from Multiple Perspectives: Analysing the Texts, Studying their Use, Determining their Impact: IARTEM 2019. Gissel, S. T. (red.). Odense, s. 253-263

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Low health literacy predicts enlarged comorbidity burden, reinfarction, and hospitalization in patients with acute myocardial infarction: A large national survey - and registerbased population study,

Svendsen, M., Sørensen, K., Riddersholm, S., Skals, R., Bak, C. K., Nielsen, G., Torp-Pedersen, C. & Bøggild, H., 18 jan. 2020, (Under udarbejdelse) I : European Heart Journal.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Lær eleverne at læse strategisk med læseteknologi, NOTA

Elmstrøm, S., 5 feb. 2020

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Læreres databrug - mellem indsigt og valg

Kiær, K., 2020, En moderne og aktuel didaktik. Qvortrup, A. & Kiær, K. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 47-81 35 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Læsevejledning og databrug som organisatoriske rutiner

Kiær, K., 8 jan. 2020, s. 1. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

Mere hold - mindre spil

Poulsen, K. T., Bruun, T. H. & Nielsen, T. K. H., 23 jan. 2020, (Under udarbejdelse) I : Forum for Idraet.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Models for midwifery care: a mapping review

Eri, T. S., Berg, M., Helga, G., Dahl, B., Sommerseth, E. & Prinds, C. L., 18 jun. 2020, (Accepteret/In press) I : European Journal of Midwifery.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review