Find publikationer

Søg i alt indhold

Filtre for Publikationer

Søg koncepter
Valgte filtre

Forskningsenheder

  • Professionshøjskolen Absalon
2021

Creative activities from an everyday life perspective

Bukhave, E. B. & Creek, J., 2021, (Under udarbejdelse) I : Scandinavian Journal of Occupational Therapy. 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

2020

(It)-støttet børnestavning - studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling

Engmose, S. F., 16 mar. 2020, I : Tidsskrift for professionsstudier. 16, 30, s. 138 141 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Åben adgang

A career open to the talents: Nurses’ doing and focus during the history

Falch, L. A., 27 maj 2020, (Afsendt) I : Nursing Philosophy.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

A conceptual model for planning individual physical exercise training for elderly citizens undergoing rehabilitation

Teljigovic, S., Søgaard, K., Sandal, L. F., Dalager, T., Nielsen, N. O., Sjøgaard, G. & Holm, L., 2020, (Under udarbejdelse) I : BMJ Open.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Affective spaces, humour and power in 24-hour care institutions for young people in vulnerable positions

Christensen, M., 11 maj 2020, I : Qualitative Social Work. 19, 3, s. 501-514

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

A home-based exercise and activity modification program in patients with acetabular retroversion and excessive anterior pelvic tilt

Brekke, A. F., Overgaard, S., Mussmann, B., Poulsen, E. & Holsgaard-Larsen, A., 17 sep. 2020, (Accepteret/In press) I : Gait & Posture.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

A home-based exercise and activity modification program in patients with acetabular retroversion and excessive anterior pelvic tilt: A feasibility and intervention study

Brekke, A. F., Overgaard, S., Mussmann, B., Poulsen, E. & Holsgaard-Larsen, A., 22 okt. 2020, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Anbefalinger til kompetencer for ergoterapeuter i den palliative indsats

Lindahl-Jacobsen, L. E. & Brekke, M. F., jan. 2020, 2. udg. 27 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Anbefalinger til kompetencer for ergoterapeuter I den palliative indsats. 2. udgave.

Lindahl-Jacobsen, L. E. & Brekke, M. F., 2020, 2 udg.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Applications of ICF as a model to understand the consequences of fracture for adults

Lindahl, M. P., Teljigovic, S. & Nielsen, N. O., 29 jun. 2020, (Under udarbejdelse) I : Disability and rehabilitation.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Association between parent and child physical activity: a systematic review

Petersen, T. L., Bang Møller, L., Brønd, J. C., Jepsen, R. & Grøntved, A., 18 maj 2020, I : International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity. 17, 67

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

At have en stemme eller at afgive en: Anmeldelse af Søs Bayer: Dannelse til demokrati

Christensen, O., 2020, I : Folkeskolen.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

Åben adgang

At opleve historiske erindringssteder som statuer og mindesten

Thomsen, T., 13 maj 2020, I : RADAR – Historiedidaktisk Tidsskrift.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

At undervise i en corona-tid

Christoffersen, N., 20 jun. 2020, I : Uddannelsesnyt. 2, 2_2020, s. 9-12 4 s., 2_2020.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Åben adgang

At være proaktiv i læringsprocesser

Hansen, M. N., 2020, (Accepteret/In press) Den gode studerende. Dansk Psykologisk Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Autentisk kommunikation og fokus på fagligt ordforråd: Eksempler fra skolens engelskundervisning

Balle, S. H., Olsen, M., Alfredsen, I. F. & Bencard, L. Ø., 22 jun. 2020, I : Sprogforum. 70, s. 47-55 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Becomings of ‘the disturbing pupil’ in Danish classrooms

Brodersen, M., 5 mar. 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Bevægelse i specialpædagogikken.

Bille, T., Schmidt, M. & Krantz, G., 2020, Kvalitet i social- og specialpædagogik: grundbog til pædagoguddannelsen. Bjørnshave, I. (red.). Dafolo, s. 173-190 (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Blended learning i de praktisk-musiske fag set gennem et systematisk litteratur-review

Gundersen, P. B., Nortvig, A-M., Gynther, K. & Akselsen, K. T., 2020, I : Læring og Medier. 12, 22, s. 1 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Blended undervisning og metarefleksioner: kompetenceudvikling i tværprofessionelt underviserregi

Jensen, A. W. & Nissen, J. O., 17 jan. 2020, I : Læring og Medier. 22, s. 1-21 21 s., 22.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Boganmeldelse af: "Kulturmøder i sygeplejen". Ben Farid Røjgaard Nielsen og Helen Liesl Krag. Samfundslitteratur.

Christoffersen, N., 10 jul. 2020, I : Forstyrrelsen: sygeplejefagligt tidsskrift. 02, 2/2020. 5.Årgang, s. 31 1 s., 02 2020.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

Boganmeldelse af: "Lad mig være, forskruet". My Laub og Christina Wex. Gads forlag.

Christoffersen, N., 20 jun. 2020, I : Uddannelsesnyt. 2, 31. 2020, s. 32-33 2 s., Nr. 2. 31. Årgang 2020.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

"Brugen af skabende aktiviteter"

Bukhave, E. B. & Creek, J., 2020, (Under udarbejdelse) "Palliativ praksis". 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Børns ret til selv- og medbestemmelse på sikrede institutioner

Hoffmann, M., 2020, Børns Rettigheder: i et socialfagligt og pædagogisk perspektiv. Akademisk Forlag, s. 253 265 s. 5.3

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Children´s perspectives on their right to self- and co- determination in a secure accommodation

Hoffmann, M., 2020, (Ikke-udgivet). 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktFormidling

Coherence in intersectoral collaboration between psychiatric centres and community mental healthcare: A critical discourse analysis

Jørgensen, K., Dahl, M. B. & Frederiksen, J., 2020, I : Nordic Journal of Nursing Research. 40, 3, s. 130 141 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Combining Resources: A Participatory Intervention Promoting Organisational Learning, Social Innovation and Interorganisational Collaborations In Criminal Justice

Hean, S., Aakjær, M. K., Kloetzer, L., Seppännen, L., Kajamaa, A., Lahtinen, P. & Murphy, T., 21 feb. 2020, University of Stavanger. 41 s. (Rapporter fra UiS).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang

Combining resources: expanding the change laboratory as a participatory intervention promoting organisational learning and social innovation in interorganisational collaborations in the criminal justice related field

Hean, S., Aakjær, M. K., Kloetzer, L., Seppännen, L., Kajamaa, A., Lahtinen, P. & Murphy, T., 2020, (Under udarbejdelse) Collaboration, innovation and organisational learning in Penal Systems. Palgrave Macmillan Ltd.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Community Health: Et alternativ til de nuværende individ rettede sundhedsstrategier

Andersen, H. L. M. & Holm, J., 2020, Sundhedsfremme i kommuner og lokalsamfund: Mellem forskning, planlægning og praksis. Andersen, P. T., Lau, C. B. & Andersen, H. M. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 77-98 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Comparison of video and in-hospital consultations during early in-home care for premature infants and their families: A randomised trial

Hägi-Pedersen, M-B., Dessau, R., Norlyk, A., Stanchev, H. & Kronborg, H., 30 mar. 2020, I : Journal of Telemedicine and Telecare.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Danish L1 according to the learning materials used — a quantitative study: Contribution to a special issue Special issue Danish as L1 in a Learning Materials Perspective

Bundsgaard, J., Buch, B. & Fougt, S. S., 30 jun. 2020, I : L1-Educational Studies in Language and Literature. 20, s. 1-31 30 s., 1.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Dannelse i undervisningen på efterskolerne

Steffensen, T. & Jensen, U. H., 15 feb. 2020, Efterskolernes praksis under lup: Undersøgelser af dannende undervisning og samvær. Graf, S. T. & Jensen, U. H. (red.). Klim, s. 23-49 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Demokratisk dannelse - mellem kunst og pædagogik

Austring, B. D. & Boysen, M. S. W., 17 sep. 2020, I : Dansk pædagogisk Tidsskrift. 2020, 2, 16 s., 5.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Den digitalt kompetente socialrådgiver

Christensen, M., Frederiksen, A. L., Rosenberg, C. & Madsen, K. B., 6 mar. 2020, Professionshøjskolen Absalon. 49 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
3 Downloads (Pure)

Den gode efterskolelærer: Teoretiske og empiriske perspektiver på mulige positioner

Jensen, U. H. & Hansen, M. N., 15 feb. 2020, Efterskolernes praksis under lup: Undersøgelse af dannende undervisning og samvær. Graf, S. T. & Jensen, U. H. (red.). Klim, s. 125-152 27 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Det er ikke min patient!

Falch, L. A., 5 mar. 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Developing interventions focusing on everyday life within palliative care

Lindahl-Jacobsen, L. E. & Brekke, M. F., 3 feb. 2020, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Developing resilience in everyday life

Bukhave, E. B. & Creek, J., 2020, (Accepteret/In press).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Dialog i skolen - et review af litteratur om dialogisk uddannelse, pædagogik og undervisning

Neergaard, M. & Christensen, O., 2020, (Under udarbejdelse)

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Dialogisk undervisning - et teoretisk grundlag og metoder til praksis

Hansen, M. N., 2020, (Under udarbejdelse) Dafolo.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

Dialogue for learning: A casestudy of the enactment of formative assessment in a Danish school context

Hansen, M. N. & Gamlem, S. M., 2020, (Under udarbejdelse) I : Assessment in Education: Principles, Policy and Practice.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Didaktisk udvikling i (online)fællesskab

Christensen, O., 2020, I : Folkeskolen.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling