Søg koncepter
|
Valgte filtre
|
- 1 - 50 ud af 48.702 resultater
Søgeresultater
-
2025
Billedkunstundervisning: En fagmetodik
Laybourn, M. & Bahn, A. L., 2025, (Accepteret/In press) Hans Reitzels Forlag. 200 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Undervisning
-
Children's Perspectives and Understandings of Participation
Petersen, M., 2025, Building a Sustainable Society through Child Participation: Empowering Futures:. Springer LondonPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Empowering Futures: Building a Sustainable Society Through Child participation
Petersen, M. (Redaktør), Sonander, A. (Redaktør) & Wickenberg, P. (Redaktør), 2025, Springer London. 300 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Forskning › peer review
-
Fælles tilblivelser – kunstbaserede og postkvalitative metoder i arbejdet sammen med unge
Bjergkilde, D. & Sørensen, P. W., 2025, (Accepteret/In press) Håndbog om art-based research. Emmerik Damgaard, L. & Rold, M. (red.). Aarhus UniversitetsforlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
2024
»Det skal ikke se rigtigt ud«: Et koreografisk designeksperiment om den flertydige legende krop
Lund, O. & Pedersen, L. D., 27 feb. 2024, I: BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur. 40, 68, s. 53-74 22 s., 3.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
(264) Female sexual health after obstetric anal sphincter injury (OASI): A scoping review
Gibrael, H. S., Linhardt, S., Toldam, N. E., Ma, M. /., Jangö, H., Thomsen, L., Ma, Dreier, S., Giraldi, A. & Graugaard, C., 2024, I: The Journal of Sexual Medicine. 21, Supplement_4, s. iv35-iv36 2 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Konferenceartikel › peer review
Åben adgang -
(En)action research: practice transformation through processes of participatory sense-making in educational action research
Lund, O., Jensen, J.-O. & Madsen, K. L., 17 maj 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
(En)Action research: practice transformation through processes of participatory sense-making in educational action research
Madsen, K. L., Lund, O. & Jensen, J.-O., 2024, I: Educational Action Research. 32, 4, s. 568-585 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
(No) Hope for the Future? A Design Agenda for Rewidening and Rewilding Higher Education with Utopian Imagination
Nørgård, R. T. & Holflod, K., dec. 2024, I: International Journal of Educational Technology in Higher Education. 21, 1, 30.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
2. Visuel Facilitering på Jobcenter Varde: Godt nyt fra Vestfronten
Poulsen, K. T. (Vært), Jæger, S. J. (Vært), Christensen, M. M. (Gæst) & Wenzel, A. (Gæst), 8 jan. 2024Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
Åben adgang -
A broken mirror? From representation to presentation of gender in Scandinavian news media
Kjeldsen, A. K., Schmeltz, L. & Simonsen, J., 2024, I: Nordic Journal of Media Studies.. 6, 1, s. 81-109 29 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil -
A Call to Enhance the Digitalization of Building Permit Processing with Recognition-Primed Decision Making
Gade, P. N., 17 jul. 2024, Digital Building Permit Conference 2024 - Proceedings. Digital Building Permit conference 2024 (DBP conference 2024), Barcelona.. Noardo, F. & Fauth, J. (red.). Zenodo, s. 55-59 5 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceartikel i proceeding › peer review
Åben adgang -
Acceptability of two mobile applications to support cross-sectoral, person-centred and empowering stroke rehabilitation – a process evaluation
Marwaa, M. N., Guidetti, S., Ytterberg, C. & Kristensen, H. K., 11 mar. 2024, (E-pub ahead of print) I: Annals of Medicine. 56, 1, 2302979.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Access and Barriers to Mental Health Care for Palestinian Refugees in Lebanon (PRL): Joint report of the Danish Refugee Council and VIA University College following a mission to Beirut, Lebanon conducted 29 May to 4 June 2024
Poulsen, S. Ø., 21 jun. 2024, Dansk Flygtningehjælp. 44 s.Bidragets oversatte titel :Palæstinenske flygtninge i Libanon. Forhindringer og adgang til psykiatrisk behandling. Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil9 Downloads (Pure) -
Access to Children's Perspectives?
Rasmussen, A. B. & Schmidt, C. H., 12 mar. 2024, I: Social Sciences. 13, 3, s. 1-12 12 s., 163.Bidragets oversatte titel :Adgang til børns perspektiver? Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Acetabular retroversion, pelvic tilt, femoroacetabular impingement and physical therapy interventions
Brekke, A. F. (Gæst), Naili, J. E. (Gæst) & Castañeda, P. (Vært), 19 jun. 2024Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
Åben adgang -
Action Research in Higher Education: A Way of Bridging the Gap Between Academia and Professional Practice?
Lang, N. R. & Madsen, C. D., 2024. 2 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
Åben adgangFil10 Downloads (Pure) -
Action Research in Higher Education: Exploring and Developing Pre-Professional Identity in Education for a Profession
Lang, N. R., Høyer, H., Nielsen, B. L. & Kronborg, A. L. S., 2024, s. 1-2. 2 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
Fil20 Downloads (Pure) -
A cycle model of intercultural learning: educating the global citizen
Svarstad, L. & Risager, K., 2024, I: Language, Culture and Curriculum. 37, 2, s. 155-170 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Adaptivitet og fleksibilitet: addition og subtraktion med flercifrede tal
Jóelsdóttir, L. B. & Sunde, P. B., sep. 2024, I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 3, s. 7-23 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Addressing Collective and Individual Aspects of Teacher Design with Digital Resources in Collaborative Settings
Psycharis, G., Potaris, D. & Skott, C. K., 2024, Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Pepin, B., Gueudet, G. & Choppin, J. (red.). Springer, s. 1115-1141 27 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Adjudications and tinkering with care for socially vulnerable patients with type 2 diabetes in general practice: Scand J Prim Health Care . 2024 Jun;42(2):295-303. doi: 10.1080/02813432.2024.2317825.
Guassora, A. D., Tvistholm, N., Kofod, F. S. G., á Rogvi, S., Wind, G. & Christensen, U., 2024, I: Scandinavian Journal of Primary Health Care. 42, 2, s. 295-303 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Admission testing, pre-academic exam self-efficacy, and retention. A prospective cohort study
Dyhrberg O'Neill, L. & Nielsen, T., 2 jul. 2024, I: Studies in Educational Evaluation. 83, 101383.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Afdækning af viden om overgange fra FGU til EUD: Bidrag til projektet "Bedre overgange fra FGU til EUD"
Poulsen, S. H., Dyrendal, R., Skovhus, R. B. & Poulsen, B. K., jan. 2024, 28 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Formidling
Åben adgangFil67 Downloads (Pure) -
A feasibility and pilot study of a "lifelong learning" intervention for people with dementia
Soerensen, A. L., Thoft, D. S., Ward, A. & Campbell, J., 2024, I: Pilot and Feasibility Studies. 10, 13 s., 69.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Afsluttende notat. Sproglærerprofilen på Læreruddannelsen i Aarhus, VIA University College
Daugaard, L. M., 2024, 20 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Formidling
-
Agreement between a 3D camera system and an inertial measurement unit for assessing the range of motion, head repositioning accuracy and quality of movement during neck and head movements
Christensen, S. W. M. P., Palsson, T. S., Djurtoft, C. & Simonsen, M. B., 2024, I: European Journal of Physiotherapy. 26, 2, s. 103-110 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
AI-chatbot: Nu eller aldrig?
Arnov, L. D. & Frandsen, C. A., jan. 2024, I: Ledelse i Morgen. 2024, 4, s. 6-10 5 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
Åben adgang -
AIMS: Alberta Infant Motor Scale
Stegger, H. & Glismann, H., 2024, Pædiatri: Undersøgelsesredskaber for ergoterapeuter og fysioterapeuter. Stegger, H., Muckert, T. M. & Kjær, A.-M. (red.). 1. udg. Gad, s. 37-50 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
AI og Chat-gpt: POP Episode 66
Geisnæs, D. (Vært), Stenz, I. R. (Gæst) & Hjelm Hansen, H. (Gæst), 12 mar. 2024Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
Åben adgang -
Aktionslæring i praksis: POP Episode 65
Geisnæs, D. (Vært), Faber, H. (Gæst), Pape Bojesen, M. (Gæst) & Olesen, A. K. K. (Gæst), 5 mar. 2024Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
Åben adgang -
Aktivitetsanalyse og craft-aktiviteter
Bukhave, E. B. & Hansen, S. L., 2024, (Accepteret/In press) Aktivitetsanalyse i ergoterapeutisk praksis – en grundbog. Munksgaard, 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Aktivitetsvidenskabelige begreber relevante for socialt arbejde i ergoterapi
Madsen, J. Ø., 24 jan. 2024, Ergoterapi og socialt arbejde: Et argument for social ergoterapi. Holm, H. B., Madsen, J. Ø., Raunsø, N. & Jørgensen, M. E. (red.). Gad, s. 75-82 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Aktivitetsvidenskabens argument for socialt arbejde i ergoterapi
Madsen, J. Ø., 24 jan. 2024, Ergoterapi og socialt arbejde: Et argument for social ergoterapi. Holm, H. B., Madsen, J. Ø., Raunsø, N. & Jørgensen, M. E. (red.). Gad, s. 65-74 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Aktuelle udfordringer omkring natur/teknologi-faget i grundskolen og læreruddannelsen
Sillasen, M. K., aug. 2024, 13 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Formidling
Fil19 Downloads (Pure) -
Akutsygeplejerskers oplevelser af at yde sygepleje til indbragte døde personer og deres pårørende: en kvalitativ undersøgelse
Bove, D. G., Simonsen, S. S., Herling, S. F. & Timm, H., 2024, sygeplejevidenskab.dk.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Alliancer: Børn, voksne, litteratur og medier
Christensen, N. (Redaktør) & Henkel, A. Q. (Redaktør), 28 jun. 2024, København: Hans Reitzels Forlag. 203 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Antologi › Formidling
-
Almen sprogforståelse: ein ideeller Kontext pour translanguaging
Andersen, L. K., mar. 2024, Flere sprog i ungdomsuddannelserne. Holmen, A. & Thise, H. (red.). Samfundslitteratur, s. 105-120Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Ambassadors for a sustainable future - facilitating students in higher education to become sustainable change agents
Jensen, M. M. & Pilgaard, M., 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning
-
Ambiguous personhood: Paradoxes of social belonging in Danish nursing home care
Balkin, E. J. S., Kymre, I. G., Kollerup, M. G., Martinsen, B. & Grønkjær, M., mar. 2024, I: Journal of Aging Studies. 68, 9 s., 101214.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
A meta-ethnography of identity formation among people with early-onset dementia
Mærsk, J. L., Peoples, H., Kristensen, H. K. & Præstegaard, J., sep. 2024, I: British Journal of Occupational Therapy. 87, 9, s. 530-545 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Analyzing Building Permit Processes Across Europe
Gade, P. N., Fauth, J., Kaiser, S.-B., Tekavec, J., Raj, K., Goul Pedersen, J., Mastrolembo Ventura, S., Granja, J., Olsson, P.-O., Hirvensalo, A., Urban, H., Schranz, C., Trajche, S., Verstraeten, R., Rutesic, S., Raitviir, C.-R., Kallinen, A.-R., Tomanova, S., Labrune, C. & Szilvia, P. & 2 flere, , 17 jul. 2024, Digital Building Permit Conference 2024 - Proceedings. Digital Building Permit conference 2024 (DBP conference 2024), Barcelona.. Noardo, F. & Fauth, J. (red.). Zenodo, s. 95-97 3 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceartikel i proceeding › peer review
Åben adgang -
Anbefalinger for ernæringsmæssig sammensætning af forplejning til operative medarbejdere under længerevarende operative opgaver i politiet: Baggrund for den praktiske guide:
Harsløf, L. J., Dynesen, A. W. & Aaslyng, M. A. D., 1 jan. 2024, 25 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Formidling
-
Andragogisk onlinedidatik i EVU
Grøntved, M. P. H., Poulsen, A., Hansen, M. P. F., Gadegaard, T. V. & Schulin, S., 1 mar. 2024, Esbjerg: UC SYD. 55 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
Åben adgangFil10 Downloads (Pure) -
Andre immobilitetskomplikationer
Christoffersen, N., 23 maj 2024, Kapitel 8. Andre immobilitetskomplikationer. Christoffersen, N. & Hørdam, B. (red.). FADL's Forlag, s. 144-203 59 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Anekdotisk teori til kvalificering af pædagogisk dømmekraft
Manstrup, M. H., 28 maj 2024, I: Lamella – Tidsskrift for teoretisk psykoanalyse. 7, 9, s. 64-86 23 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Angsttilstande
Fangel, A. K. & Myllhamar, N. J., 2024, Ergoterapi og fysioterapi i psykiatrisk praksis. Niemann, H. K. & Klahr, A. (red.). Kbh.: Gad, s. 111-124 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Anmodning om lektorbedømmelse
Sejersen, T. S., 7 maj 2024, 73 s.Publikation: Kandidat/diplom/master › Lektorbedømmelsesmaterialer › Forskning › peer review
Åben adgangFil34 Downloads (Pure) -
Anna, Bo, Cecilie og Dan er i matematikvanskeligheder - men hvad betyder det?
Andersen, M. W. & Ejersbo, L. R., jun. 2024, I: Matematik. s. 55 59 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Ansvarlig projektledelse anno 2024: danske projektlederes erfaringer med bæredygtig praksis
Lundahl, E., aug. 2024, VIA University College. 24 s. (CLOU Skriftsserie; Nr. 004, Bind Art2024).Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil24 Downloads (Pure)