Find publikationer

Søg i alt indhold

Filtre for Publikationer

Søg koncepter
Valgte filtre

Forskningsenheder

  • UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
2021

”At sende på samme frekvens”: Pædagoger og forældres tillidsarbejde i danske vuggestuer

Høyrup, A. R., jan. 2021, (Under udarbejdelse) I : Dansk pædagogisk Tidsskrift. 1, 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

2020

´The Danish Spinal Cord Injury Shoulder` (DanSCIS) study

Juul-Kristensen, B., Kasch, H., Hartvigsen, J., Frich, L. H., Boyle, E., Østengaard, L., Biering-Sørensen, F. & Larsen, C. M., 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Åben adgang

A Phenomenological-Hermeneutic Study Exploring Caring Responsibility for a Chronically Ill, Older Parent with Frailty

Andersen, H. E., Hoeck, B., Nielsen, D. S., Ryg, J. & Delmar, C., jul. 2020, I : Nursing Open. 7, s. 951-960 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Åben adgang

A Rasch-based validity study of the Harvard Trauma Questionnaire

Vindbjerg, E., Carlsson, J. M., Mortensen, E. L., Makransky, G. & Nielsen, T., 5 sep. 2020, I : Journal of Affective Disorders.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Assessment of cognitive ability at conscription for the Danish army: Is a single total score sufficient?

Nielsen, T., Kreiner, S. & Teasdale, T. W., 2020, I : Scandinavian Journal of Psychology. 61, 2, s. 161-167 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

At forske i daginstitutioner som et politiseret felt

Buus, A. M. & Bendix-Olsen, K., 2020, (Under udarbejdelse) I : Kommer senere.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Atombomber mod Japan

Poulsen, J. A., 2020, Gyldendal.

Publikation: AndetUndervisningsmateriale

At skrive udviklingshistorie sammen

Mardahl-Hansen, T., 2020, Tværprofessionelt samarbejde om inklusion i skolens læringsfællesskaber. Syddansk Universitetsforlag, s. 41-59

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Behandlingsprincipper ved degenerative lidelser i lænden

Kjaer, P. & Palsson, T. S., 2020, Klinisk reumatologi. Danneskiold-Samsøe, B., Wæhrens, E. E., Amris, K. & Henriksen, M. (red.). 3 udg. Munksgaard, s. 349-360 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Behind the scenes: Spotlight on the entrepreneurship educator

Wraae, D. B. & Walmsley, D. A., 20 mar. 2020, I : Education + Training.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Besættelsen

Poulsen, J. A., 2020, Gyldendal.

Publikation: AndetUndervisningsmateriale

Billedkunst - valgfag og prøve

Christensen, K. E. (red.) & Marxen, H. (red.), mar. 2020, Forlaget Meloni. 144 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

Børn, unge, bevægelse og sundhed

Skovgaard, T., Smedegaard, S. & von Seelen, J., 2020, I : MOV:E. 9, s. 4 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftForordFormidling

Åben adgang

Børn med handicap i dagtilbud. Deltagende subjekter eller objekter for inklusion?

Bendix-Olsen, K., 2020, (Under udarbejdelse) I : Kommer senere.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Børn og voksnes samarbejde om deltagelsesmuligheder i skolen

Tybjerg, G. M., 2020, (Accepteret/In press) Børn og voksnes samarbejde om deltagelsesmuligheder i skolen. Syddansk Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Can hands-on supervision get out of hand? Students’ well-being and self-efficacy as success indicators of hands-on supervision effectiveness

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Cognitive Functional Therapy for People with Nonspecific Persistent Low Back Pain in a Secondary Care Setting-A Propensity Matched, Case-Control Feasibility Study

Ussing, K., Kjaer, P., Smith, A., Kent, P., Jensen, R. K., Schiøttz-Christensen, B. & O’Sullivan, P., mar. 2020, I : Pain Medicine.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Conspiracy theories in the age of corona: How they flourish, and why they are a problem

Peters, R., 8 jun. 2020, I : ScienceNordic.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

COVID-19: WHO-Studie findet kaum Belege für die Wirksamkeit von Eindämmungsmaßnahmen

Roth, S., Grothe-Hammer, M. & Clausen, L., 21 apr. 2020, I : Telepolis.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.Formidling

Åben adgang

COVID-19. SCENARIOS OF A SUPERFLUOUS CRISIS

Roth, S., Clausen, L. & Møller, S., 13 jul. 2020, I : Kybernetes.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

COVID-19 kan styrke den organisatoriske resiliens i sundhedsvæsenet

Ravnborg Thude, B. & Bech, M., jun. 2020, I : Tidsskrift for Dansk Sundhedsvæsen. 95, 4, s. 6-15

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Åben adgang

Curating the use of digital media in higher education: a case study

Nørgaard, K. J. H., Lindvig, K. & Aagaardd, J., 2020, I : Journal of Further and Higher Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Dannelse i pædagogisk praksis: Forskningsprojekt i samarbejde med Odder kommune. Forskningsrapport 2020

Iskov, T., Duedahl, T. V. & Tange, N. B., 26 mar. 2020, 96 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Fil
4 Downloads (Pure)

Dannelsesbegreberne material, formal og kategorial

Brodersen, P. & Juul, H., 18 maj 2020, Didaktisk Opslagsbog. Brodersen, P. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 27-32 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Dansklæreres målforståelser i didaktiske design med innovation

Kiær, K. & Ferot, C. R. L., 2020, En moderne og aktuel didaktik. Qvortrup, A. & Kiær, K. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 127-156 30 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Deduktive, induktive og abduktive aktiviteter

Poulsen, J. A., 2020, Didaktisk opslagsbog. Hans Reitzels Forlag, s. 33-38 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Delrapport, evaluering af 'Projekt Mad som ramme for en Helhedsorienteret indsats i indskoling'. Delrapport til Aalborg Kommune.

Ruge, D., 14 mar. 2020, 1 udg. Odense: UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 36 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
1 Downloads (Pure)

De store epidemier

Poulsen, J. A., 2020

Publikation: AndetUndervisningsmateriale

Det er som om man er med i bogen: Når elever sanser litterære steder

Pjedsted, P. D. M., 24 jun. 2020, 309 s.

Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomPh.d. afhandlingFormidling

Fil
Åben adgang

Didaktisk Dramaturgi

Brodersen, P., 18 maj 2020, Didaktisk Opslagsbog. Brodersen, P. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 51-59 9 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Discourses of Danish as a subject on learning platforms: didactic analysis of courses for Danish L1 teaching

Hansen, J. J. & Gissel, S. T., 7 aug. 2020, Researching Textbooks and Educational Media from Multiple Perspectives: Analysing the Texts, Studying their Use, Determining their Impact: Proceedings of the IARTEM 2019: 15th International Conference on Research on Textbooks and Educational Media. Gissel, S. T. (red.). Læremiddel.dk, s. 227-241 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Åben adgang

Discriminative and convergent validity of strain elastography for detecting tendinopathy within the supraspinatus tendon: a cross-sectional study

Brage, K., Hjarbæk, J., Boyle, E., Ingwersen, K. G., Kjaer, P. & Juul-Kristensen, B., 2020, I : JSES International.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Distribueret ledelse: – når ledelsesopgaver lægges ud til teamkoordinatorer, vejledere og andre ressourcepersoner

Søndergård, B. & Moll, C. A., 3 sep. 2020, 2 s. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Dobbelt-loop model til dagtilbud: - Procesværktøj til pædagogers arbejde med refleksioner over praksis

Thorhauge, S. & Lund, L. (red.), 28 aug. 2020, 9 s. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Åben adgang
Fil
10 Downloads (Pure)

Double bereavement, mental health consequences and support needs of children and young adults: —When a divorced parent dies

Marcussen, J., Thuen, F., O´Connor, M., Wilson, R. & Hounsgaard, L., 7 jan. 2020, I : Journal of Clinical Nursing.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Dynamic balance, but not precision throw is positively associated with academic performance in children

Lima, R. A., Stodden, D. F., Pfeiffer, K. A., Larsen, L. R., Barros, M. V. G., Bugge, A. & Andersen, L. B., 17 apr. 2020, I : International Journal of Environmental Research and Public Health. 17, 8

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Efterskolens praksis under lup: Undersøgelser af dannende undervisning og samvær

Graf, S. T. (red.) & Jensen, U. H. (red.), 15 feb. 2020, Klim. 264 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiForskningpeer review

Efterskolernes morgensamlinger mellem tradition og fornyelse

Steffensen, T. & Graf, S. T., 15 feb. 2020, Efterskolens praksis under lup. Undersøgelser af dannende undervisning og samvær. Graf, S. T. & Jensen, U. H. (red.). Klim, s. 105-126

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Elevens forudsætninger og lærerens differentiering af undervisningen

Brodersen, P. & Gissel, S. T., 2020, God og effektiv undervisning : didaktiske nærbilleder fra klasserummet. Brodersen, P. (red.). København: Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

En unyttig udgivelse: om fortællingen som grundlæggende oplevelses-, erkendelses- og identitetsform

Behnke, M. C., Christensen, M. N., Grymer, B. B., Lagoni, M. & Oxenvad, C. M., 2020, Oxenvad - Didaktik & Medier. 61 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiFormidling

Åben adgang

Er Skolemad en død sild ? Eller er der håb for de skoler og forældre, der ønsker skolemad for alle ?

Ruge, D., 3 jan. 2020, 2 s. Folkeskolen.dk.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Åben adgang

Et andet Europa

Poulsen, J. A., 2020, Gyldendal.

Publikation: AndetUndervisningsmateriale

Et flertydigt entreprenørskabsbegreb i professionsuddannelser - Mellem åbenlys og skjult meningsskabelse

Nybye, N. L., 2020, (Accepteret/In press) 266 s.

Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomPh.d. afhandlingForskningpeer review

Etik i forskning med børn og unge. Etik og etiske dilemmaer

Petersen, K. E. (red.) & Ladefoged, L. (red.), 2020, (Accepteret/In press)

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiForskningpeer review

Etikkens udvikling og betydning inden for den human- og samfundsvidenskabelige forskning

Petersen, K. E. & Ladefoged, L., 2020, (Under udarbejdelse) Etik i forskning med børn og unge. Petersen, K. E. & Ladefoged, L. (red.). Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Evaluering af og udviklingsmuligheder i naturfaglige profillinjer: Oplevede effekter i organisationerne

Petersen, M. R. & Nauerby, T., 2020, Evaluering af og udviklingsmuligheder i naturfaglige profillinjer - Slutrapport for kortlægning. Oplevede effekter og fremtidsperspektiver. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, s. 100-152 53 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapport

Fil