A Gift or a Challenge? Establishing collaboration between teachers and researchers

Bidragets oversatte titel: En gave eller en udfordring?: Etablering af samarbejde mellem lærere og forskere

Raffaele Brahe-Orlandi, David Mehlsen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

12 Downloads (Pure)

Abstract

I artiklen arbejder vi med det empiriske materiale indsamlet under den første fase i GreenEdTech. Vi så dataene gennem linsen af ​​forskellige antropologiske teorier om, hvordan relationer etableres eller benægtes. Ud fra banebrydende bidrag om gaven (fx. Mauss, 2014) undersøger vi, hvordan vores invitation til at samarbejde til tider blev opfattet som en velkommen gave, og dermed etablerede samarbejdsbånd. På andre tidspunkter har de krav, der stilles til skolerne gennem den store kompleksitet i vores projekt og dets mål for radikal pædagogisk transformation, i stedet formet utilsigtede fortolkninger af vores projekt som en udfordring mere end en gave.
Alligevel cirkulerede andre mere konkrete gaver eller udfordringer også i forhandlingerne. Kaffe, kylling/bacon sandwich eller endda klager over manglen på direkte pengekompensation blev rejst. I disse verdslige, men komplekse og mangefacetterede udvekslinger, inspireret af Bourdieu, diskuterer vi, hvordan en mere strategisk følelse af gaver og udfordringer kommer op i materialet, da både praktikere og forskere (under)bevidst arbejdede med forskellige positioner i de møder, de har med hinanden.
Bidragets oversatte titelEn gave eller en udfordring?: Etablering af samarbejde mellem lærere og forskere
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdatosep. 2023
Antal sider18
StatusUdgivet - sep. 2023
BegivenhedOxford Ethnography & Education 2023 - New College, Oxford University, Oxford, Storbritannien
Varighed: 4 sep. 20236 sep. 2023

Konference

KonferenceOxford Ethnography & Education 2023
LokationNew College, Oxford University
Land/OmrådeStorbritannien
ByOxford
Periode04/09/2306/09/23

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Problem based learning (PBL)
  • UBU
  • entrepreneurial education and value creation
  • klimaundervisning
  • projektbaseret undervisning
  • tværfaglige samarbejder
  • kvantitativ metode
  • Antropologisk feltarbejde
  • narrativ analyse
  • samarbejde
  • alignment
  • collaboration

Citationsformater