Aarhus - We have a Problem

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Dette kapitel tager udgangspunkt i en case fra det virkelige liv, nemlig det trafikale knudepunkt ved Dokk1 i Aarhus. Det gjorde vi til genstand for en workshop på FabLearn 2018 i Trondheim. Det interessante var, at deltagerne var gode til at komme med løsningsforslag på casens ondartede problem, men dårlige til at didaktisere den. Disse to aspekter – Wicked Problems og iscenesættelsen af dem i undervisningen – er omdrejningspunktet for dette kapitel, hvor vi samler op på de didaktiske udfordringer, der ligger i at omsætte designcirklens procesmodel til et didaktisk design. Til sidst laver vi en perspektivering til læreruddannelsens udmøntning af denne problematik.
OriginalsprogDansk
TitelLærer i designprocesser
RedaktørerSteen Lembcke
ForlagDafolo
Publikationsdato22 apr. 2020
ISBN (Trykt)9788771605051
StatusUdgivet - 22 apr. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Teknologiforståelse
  • wicked Problems

Citationsformater