Abstract
Dette kapitel tager udgangspunkt i en case fra det virkelige liv, nemlig det trafikale knudepunkt ved Dokk1 i Aarhus. Det gjorde vi til genstand for en workshop på FabLearn 2018 i Trondheim. Det interessante var, at deltagerne var gode til at komme med løsningsforslag på casens ondartede problem, men dårlige til at didaktisere den. Disse to aspekter – Wicked Problems og iscenesættelsen af dem i undervisningen – er omdrejningspunktet for dette kapitel, hvor vi samler op på de didaktiske udfordringer, der ligger i at omsætte designcirklens procesmodel til et didaktisk design. Til sidst laver vi en perspektivering til læreruddannelsens udmøntning af denne problematik.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Lærer i designprocesser |
Redaktører | Steen Lembcke |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 22 apr. 2020 |
ISBN (Trykt) | 9788771605051 |
Status | Udgivet - 22 apr. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Teknologiforståelse
- wicked Problems